czwartek, 16 kwietnia 2020

Zagadnienia i ćwiczenia dla grupy 5-6 latków.


Zagadnienia i ćwiczenia dla grupy 5-6 latków.

1.,,Wiosna na wsi” - wyszukajcie w swoich książeczkach i czasopismach obrazków lub zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podajcie ich nazwy , wyróżniając w nazwach pierwszą głoskę i dzieląc nazwy na głoski. Może ktoś z was ma takie gospodarstwo lub był w takim gospodarstwie opowiecie o swoich wrażeniach i doświadczeniach z pobytu na wsi.

2. ,,W zagrodzie Małgosi” –bajka ortofoniczna
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi 
 Każde zwierzątko o jedzenie prosi. 
 Piesek szczeka: Hau,hau,hau
Kotek miauczy: Miau , miau,miau. 
 Kura gdacze: Kod ko dak. 
Kaczka kwacze: Kwa,kwa,kwa. 
Gąska gęga: Gę, gę, gę. Ona też się najeść chce. 
Owca beczy:Be, be be. 
Koza meczy: me, me,me . 
Indor gulgocze: Gul , gul , gul. 
Krowa ryczy: Mu, mu,mu. 
Konik parska: Prr,prr,prr. 
A pies warczy : Wrr,wrr,wrr. 
 I tak gra orkiestra ta ,aż Małgosia jeść im da.

3,, Jakie jest zwierzę”- zabawa. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia.
- Jaka jest kura? ( mała, głośna) - Jaki jest kogut? (szybki głośny) -Jaka jest kaczka?( spokojna powolna ) - Jaka jest krowa? ( duża , łagodna, spokojna) – Jaki jest koń?( duży ,szybki , grożny)

4. ,,Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe . Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.

5. ,,Sylaby na opak” -zabawa. Rodzic podaje wyraz sylabizująć go od tyłu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi . wa-kro (krowa), nia- świ ( świnia), ra- ku (kura) , czę-kur (kurczę), lę-cie(cielę), nik-kur (kurnik), nia- staj (stajnia) ko- mle (mleko),ko-jaj (jajko), no-sia (siano) itp.

6 Odkrywanie litery W małej i wielkiej. Określają pierwszą głoskę w słowie worek . Wymieniają inne słowa, w których głoskę w słychać na początku i w środku . Dzielą słowo worek na sylaby i głoski. Zaznaczanie litery w na niebiesko w wyrazach.

7. ,, Rodzinki zwierząt”- kogut ,kwoka ,kurczątko - krowa , byk, cielątko -klacz ,ogier, źrebiątko - kaczor, kaczka, kaczątko - baran, owca, jagnię - kozioł ,koza, koźlątko - knur ,locha, prosię.

8. Dopowiadanie skojarzeń z wierszy , bajek , opowiadań: kaczka - dziwaczka , kaczątko- brzydkie, koza – kłamczucha, kot- Filemon , kurka – Czubatka.

9. Gdzie mieszkają zwierzęta – ćwiczenia klasyfikacyjne : stajnia- koń, obora- krowa, kurnik- kura, kogut, buda – pies, gołębnik- gołąb. 10 .Po co hodujemy zwierzęta ? np. kury, krowy, indyka ,gęsi, koguta, świnie , konia, pszczoły.

11. Smakujemy dotykamy „ – zabawa. Zasłońcie oczka apaszką ,a rodzice podadzą wam do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt ( jajka, ser, jogurt ,mleko, miód, wełna , pióro). Podajcie nazwę produktu i wskażcie zwierzę od którego pochodzi.


12.Co można zrobić z tych produktów? – Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią do zrobienia czego można go wykorzystać np. jajka- ciasto, kanapki, sałatka , mleko- ser, budyń, jogurt, pióra- poduszka , pierzyna , wełna- szalik, sweter .

13. Zwierzęta z wiejskiego podwórka- malowanie farbami na porowatym podłożu. Przyklejcie do kartki pogniecione białe serwetki i malujcie na tak przygotowanej fakturze wybrane przez siebie zwierzątka.



                                                                          



                                                                                                              


                                    


                                               




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz