Zadania i ćwiczenia dla
grupy 5-6 latków.
1.,,Zawody
w mojej miejscowości’’- rozwiązanie zagadek.
- Noszą biały
czepek i biały fartuszek, żebyś był zdrowy, czasem ukłuć muszą.
– Ma biały
fartuch jak lekarz , ale nie leczy- wypieka.
– Chodzi z dużą
torbą i z tego jest znany , że nosi przekazy, listy, telegramy.
– Kto na
skrzyżowaniu bez obawy staje, bo ręką zatrzyma auta i tramwaje.
– Igła , nici i
nożyce to jej dzielne pomocnice. Najpierw kroi, potem zszywa, czy
już wiesz, jak się nazywa?
- Zrobi fryzurę ,
ładnie ostrzyże. Czy już wiesz kto?
2.
Rozwiązanie krzyżówki. Wyjaśnienie , czym jest zawód
3.,,Po co nam
zawody’’- swobodne wypowiedzi na temat pracy w życiu
człowieka i korzyści płynących z danych zawodów. Wyjaśnienie
dlaczego praca wszystkich ludzi jest ważna.
4.,,Komu jest
potrzebne’’- zagadki dotykowe. Porządkowanie artykułów do
danych zawodów. Będzie potrzebny worek oraz narzędzia
wykorzystywane w różnych profesjach: strzykawka, garnek, pędzel,
długopis, wałek do ciasta, grzebień, kwiat, zeszyt itp. Proszę by
dzieci dokładnie po dotykały dany przedmiot i bez wyciągania
postarały się go opisać i odgadnąć, co mają w ręce.
5. Oglądanie
obrazków przedstawiających ludzi dokonywujących różne zawody.
Zachęcanie do wypowiedzi na temat ,,Jakie czynności wykonują?
Na czym polega ich praca? Jaką nazwę ma ich zawód?’’.
6.,,Kim będę
jak dorosnę”- wysłuchanie wiersza.
Kiedy Zosia będzie duża już nie będzie leczyć lalek,
a prawdziwa pani doktor dobrze zajmie się szpitalem.
– A kim będzie Zosia?- Wiemy! Woła Bolek ,woła Lolek.
Dzisiaj uczy kotka Mruczka .Duża będzie uczyć w szkole.
A Irenka szmatkę bierze . Tu przyszyje, a tam utnie.
Gdy urośnie. Już zgadliśmy! Będzie szyła piękne suknie.
Zaś Martusia, ta malutka bierze kredki- mądra głowa.
Dom rysuje. Też już wiemy! Będzie domy projektować.
Waży kaszę, waży groch, waży gruszki, waży jabłka.
Gdy dorośnie, w wielkim sklepie będzie ważyć Małgorzatka.
Acha, jeszcze jest Agatka! Buzia – słonko, dwa warkocze.
Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę. Bardzo proszę.
Kiedy Zosia będzie duża już nie będzie leczyć lalek,
a prawdziwa pani doktor dobrze zajmie się szpitalem.
– A kim będzie Zosia?- Wiemy! Woła Bolek ,woła Lolek.
Dzisiaj uczy kotka Mruczka .Duża będzie uczyć w szkole.
A Irenka szmatkę bierze . Tu przyszyje, a tam utnie.
Gdy urośnie. Już zgadliśmy! Będzie szyła piękne suknie.
Zaś Martusia, ta malutka bierze kredki- mądra głowa.
Dom rysuje. Też już wiemy! Będzie domy projektować.
Waży kaszę, waży groch, waży gruszki, waży jabłka.
Gdy dorośnie, w wielkim sklepie będzie ważyć Małgorzatka.
Acha, jeszcze jest Agatka! Buzia – słonko, dwa warkocze.
Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę. Bardzo proszę.
7. Rozmowa na
temat treści wiersza: -Wymieńcie zawody, o których była mowa,
oraz przypomnijcie, czym zajmowały się te osoby. – Podajcie
zawód, który chcielibyście wykonywać w przyszłości.
8. ,,Zawodowe
kalambury’’- zabawa. Przedstawcie wybrane przez siebie
zawody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz