1
.Odgadywanie zagadek:
,,Nie smok żaden, nie ma pyska,
dymem zionie, iskry ciska, w lesie
pożre krzaki, drzewa,
popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)
,,Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)
,,Nie smok żaden, nie ma pyska,
dymem zionie, iskry ciska, w lesie
pożre krzaki, drzewa,
popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)
,,Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)
2. Burza mózgów, wypowiedzi dzieci na temat pracy strażaka.
3.Wysłuchanie wiersza W. Broniewskiego „Pożar”.
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
4.Omówienie treści wiersza:
- Co się paliło?
- Co robili strażacy?
- Kogo uratowali strażacy?
- Czy strażacy są odważni?
- Czy każdy może zostać strażakiem?
5.Rozmowa na temat pracy strażaka.
-
strażacy gaszą pożar domu;
-
strażacy ratują ludzi z wypadku;
-
strażacy zdejmują kota z drzewa;
-strażacy
ratują powodzian;
6. Zabawa ruchowa,, Powódź”. Na dywanie rozłożone są duże koła w których stoją dzieci.
Na hasło ,,Dzieci na spacer” – wychodzą z kół i spacerują. W tym czasie rodzic zabiera jedno koło. Na hasło,, Powódź” – dzieci szybko zajmują miejsca w kołach. Dziecko dla którego brakło koła odchodzi z zabawy. Wygrywa dziecko, które zajmie miejsce w ostatnim kole.
7. „Czego strażacy potrzebują w swojej pracy?”
Burza
mózgów (wóz
strażacki, drabina, wąż, hełm, toporek, bosak, gaśnica, piła
spalinowa, strój ochronny, aparat oddechowy).
Omówienie wyglądu i sposobu wykorzystania tych sprzętów.
Omówienie wyglądu i sposobu wykorzystania tych sprzętów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz