poniedziałek, 11 maja 2020

Język angielski


11.05 – 15.05
Zał. 1
Call for help”
Dziś powiemy sobie o tym, jak się zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc.
Słownictwo:
Police - policja
fire brigade – straż pożarna
I’m a (doctor) – jestem lekarzem
Call the (ambulance) – zadzwoń po karetkę
Call (999) – zadzwoń pod numer alarmowy, zadzwoń po pomoc.
Zad. 1 Zapytaj: What jobs can you see?, (Jakie zawody widzisz?) wskazując zdjęcia. Dziecko próbuje nazywać zawody przedstawione zdjęciach (doctor, police officer, firefighter). Wskaż dziecku numery telefonów po prawej stronie i poproś, aby dziecko pomogło ci je odczytać (każdą cyfrę czyta osobno). Wyjaśnij po polsku, że są to numery telefonów alarmowych, pod które należy zadzwonić po pomoc w sytuacji zagrożenia.
(nagranie 2.33) Powiedz: Listen and match the jobs and the phone numbers. (Posłuchaj i dopasuj zawody z numerami telefonów). Zwróć uwagę dziecka na przykład. Odtwórz pierwszą kwestię. Dziecko słucha i łączy zdjęcie z odpowiednim numerem, rysując linię po śladzie. Kontynuuj ćwiczenie z pozostałymi zdjęciami, prosząc dziecko o samodzielne połączenie zdjęć i numerów.
(odpowiedzi: 1. 999, 2. 998, 3. 997)
TEKST NAGRANIA:
1. I’m a doctor. Call 999.
2. I’m a firefighter. Call 998.
3. I’m a police officer. Call 997.
Powiedz: Say. Odtwórz nagranie ponownie i poproś dziecko, aby powtórzyło zdania za nagraniem i pokazywało odpowiednie zdjęcia. Porozmawiaj z dzieckiem po polsku o tym, pod który numer należy zadzwonić w przypadku pożaru, nagłej choroby lub innego niebezpieczeństwa. Wyjaśnij, że istnieje wspólny numer, pod który można zadzwonić niezależnie od sytuacji zagrożenia. Jest to numer 112.
Zad. 2 Wskaż obrazki i porozmawiaj z dzieckiem po polsku o tym, jaką sytuację widzi na każdym z nich oraz jak powinno się zachować, jeśli byłoby świadkiem takich zdarzeń: najważniejsze jest, aby zawsze poprosić o pomoc kogoś dorosłego, najlepiej krewnego, ewentualnie kogoś znajomego, policjanta lub pracownika obsługi. W przypadku pożaru należy odsunąć się od ognia, jeśli pali się coś w budynku, należy uciec na zewnątrz, schodami, nie windą. Jeśli się zgubią, powinny poprosić o pomoc osobę z obsługi danego obiektu, np. sprzedawczynię lub pracowników ochrony, ale nie powinny się oddalać z obcą osobą. Mogę stanąć przy recepcji lub punkcie informacyjnym. Jeśli dzieci mają telefon, a w pobliżu nie ma nikogo dorosłego, w sytuacji zagrożenia powinny zadzwonić pod numery alarmowe z zad. 1.
(nagranie 2.34) Powiedz: Listen and number. (Posłuchaj i ponumeruj). Odtwórz pierwszą kwestię. Dziecko słucha nagrania, wskazuje właściwy obrazek i pisze po śladzie nr 1 w kwadraciku. Kontynuujemy z pozostałymi obrazkami. (odpowiedzi: 1c, 2a, 3b)
TEKST NAGRANIA:
1. Call the police! It’s 997 or 112.
2. Call the ambulance! It’s 999 or 112.
3. Call the fire brigade! It’s 998 or 112.

Zad. 3. (dla starszych dzieci). Wskaż trzy pierwsze postaci na ilustracji i poproś dziecko o ich nazwanie (police officer, doctor, firefighter). Wskaż ostatnie dwie postaci i powiedz: mummy and daddy. Powiedz: Write the phone numbers. Posługując się przykładem, wyjaśnij, że dzieci mają za zadanie wpisać odpowiednie numery alarmowe oraz numer do taty i mamy.
Zał. 2
Delicious food"
Rozpoznajemy i nazywamy artykuły spożywcze.
Słownictwo:
apple - jabłko
strawberry – truskawka
orange – pomarańcza
jam - dżem
chocolate - czekolada
ice cream – lody

                                          



                          



                                               

               














                                                                       







Zad. 1 str. 52 (nagranie 2.35) Powiedz: Listen, leap and say (Posłuchaj, skocz i powiedz) i wskaż Biedronkę Lucy. Dziecko podczas słuchania ma za zadanie „przeskakiwać” palcem z kamienia na kamień, wskazując w ten sposób odpowiednie produkty, i nazywać je. Podpowiedz, że artykuły spożywcze są najpierw wymieniane w tej samej kolejności, co w podręczniku, a następnie pomieszane.
TEKST NAGRANIA:
Lucy: Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Look in your book and say with me: apple!
Children: Apple!
Lucy: Strawberry!
Children: Strawberry!
Lucy: Orange!
Children: Orange!
Lucy: Jam!
Children: Jam!
Lucy: Chocolate!
Children: Chocolate!
Lucy: Ice cream!
Children: Ice cream!
Lucy: Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Ready?
Children: Ready! Lucy: Leap with me! Jam … strawberry … ice cream … orange … apple … chocolate … chocolate … apple … orange … strawberry … jam … ice cream.
Lucy and children: Yay!

Zad. 1 str. 53 (nagranie 2.36). Wskazuj produkty na ilustracji po prawej stronie i mów ich nazwy. Poproś dziecko, żeby powtarzało za tobą. Przy owocach możesz wyjaśnić, że mówimy apples, strawberries, oranges, kiedy jest ich kilka. Następnie wskazuj kolejne produkty i mów: I like (apples), masując się po brzuchu i uśmiechając, oraz: I don’t like (jam), krzywiąc się. Wskaż kolejno postaci na obrazkach i zapytaj: I like or I don’t like? Dziecko próbuje podać odpowiedź w zależności od miny postaci.
Powiedz: Listen and match. (Posłuchaj i dopasuj). Posługując się przykładem, wyjaśnij, że dziecko powinno narysować linię od właściwej postaci do produktu, o którym mówi. Muszą wybrać właściwą postać – mina wskazuje, czy lubi dany produkt, czy nie.
Odtwórz nagranie i zatrzymaj je po pierwszym zdaniu. Dzieci rysują linię. Kontynuuj ćwiczenie z pozostałymi wypowiedziami.
Zad. 2 str. 53 Dziecko nazywa produkty na obrazkach. Powiedz: Draw the mouth (Narysuj buzię) i wyjaśnij, że dziecko powinnp narysować uśmiech przy produktach, które lubi, a skrzywioną minę, przy produktach, których nie lubi.
PIOSENKI ZWIĄZANE Z JEDZENIEM:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc „Do you like spaghetti yogurt?”
  2. https://www.youtube.com/watch?v=klDHM_sxYxs „Peanut butter and jelly”
KRÓTKIE HISTORYJKI:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=D7WJqszj24U „Steve and Maggie – food”
  2. https://www.youtube.com/watch?v=eBoINksqKrI „Peppa Pig – ambulance”


ZAŁĄCZNIKI:


NAGRANIA:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz