11.05 – 15.05
Zał. 1
„Call
for help”
Dziś powiemy sobie
o tym, jak się zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie
można otrzymać pomoc.
Słownictwo:
Police -
policja
fire brigade
– straż pożarna
I’m a (doctor)
– jestem lekarzem
Call the
(ambulance) – zadzwoń po karetkę
Call (999) –
zadzwoń pod numer alarmowy, zadzwoń po pomoc.
Zad. 1 Zapytaj:
What jobs can you see?, (Jakie zawody widzisz?) wskazując
zdjęcia. Dziecko próbuje nazywać zawody przedstawione zdjęciach
(doctor, police officer, firefighter). Wskaż dziecku numery
telefonów po prawej stronie i poproś, aby dziecko pomogło ci
je odczytać (każdą cyfrę czyta osobno). Wyjaśnij po polsku, że
są to numery telefonów alarmowych, pod które należy zadzwonić po
pomoc w sytuacji zagrożenia.
(nagranie 2.33)
Powiedz: Listen and match the jobs and the phone numbers.
(Posłuchaj i dopasuj zawody z numerami telefonów). Zwróć
uwagę dziecka na przykład. Odtwórz pierwszą kwestię.
Dziecko słucha i łączy zdjęcie z odpowiednim numerem,
rysując linię po śladzie. Kontynuuj ćwiczenie z pozostałymi
zdjęciami, prosząc dziecko o samodzielne połączenie zdjęć
i numerów.
(odpowiedzi: 1. 999,
2. 998, 3. 997)
TEKST NAGRANIA:
1. I’m a doctor.
Call 999.
2. I’m
a firefighter. Call 998.
3. I’m a police
officer. Call 997.
Powiedz: Say.
Odtwórz nagranie ponownie i poproś dziecko, aby powtórzyło
zdania za nagraniem i pokazywało odpowiednie zdjęcia.
Porozmawiaj z dzieckiem po polsku o tym, pod który numer
należy zadzwonić w przypadku pożaru, nagłej choroby lub
innego niebezpieczeństwa. Wyjaśnij, że istnieje wspólny numer,
pod który można zadzwonić niezależnie od sytuacji zagrożenia.
Jest to numer 112.
Zad. 2 Wskaż
obrazki i porozmawiaj z dzieckiem po polsku o tym,
jaką sytuację widzi na każdym z nich oraz jak powinno się
zachować, jeśli byłoby świadkiem takich zdarzeń: najważniejsze
jest, aby zawsze poprosić o pomoc kogoś dorosłego, najlepiej
krewnego, ewentualnie kogoś znajomego, policjanta lub pracownika
obsługi. W przypadku pożaru należy odsunąć się od
ognia, jeśli pali się coś w budynku, należy uciec na
zewnątrz, schodami, nie windą. Jeśli się zgubią, powinny
poprosić o pomoc osobę z obsługi danego obiektu, np.
sprzedawczynię lub pracowników ochrony, ale nie powinny się
oddalać z obcą osobą. Mogę stanąć przy recepcji lub
punkcie informacyjnym.
Jeśli dzieci mają telefon, a w pobliżu nie ma nikogo
dorosłego, w sytuacji zagrożenia powinny zadzwonić pod numery
alarmowe z zad. 1.
(nagranie 2.34)
Powiedz: Listen and number. (Posłuchaj i ponumeruj). Odtwórz
pierwszą kwestię. Dziecko słucha nagrania, wskazuje właściwy
obrazek i pisze po śladzie nr 1 w kwadraciku.
Kontynuujemy z pozostałymi obrazkami. (odpowiedzi: 1c, 2a, 3b)
TEKST NAGRANIA:
1.
Call the police! It’s 997 or 112.
2.
Call the ambulance! It’s 999 or 112.
3.
Call the fire brigade! It’s 998 or 112.
Zad. 3. (dla
starszych dzieci). Wskaż trzy pierwsze postaci na ilustracji
i poproś dziecko o ich nazwanie (police officer, doctor,
firefighter). Wskaż ostatnie dwie postaci i powiedz: mummy and
daddy. Powiedz: Write the phone numbers. Posługując
się przykładem, wyjaśnij, że dzieci mają za zadanie
wpisać odpowiednie numery alarmowe oraz numer do taty i mamy.
Zał. 2
„Delicious
food"
Rozpoznajemy
i nazywamy artykuły spożywcze.
Słownictwo:
apple -
jabłko
strawberry –
truskawka
orange –
pomarańcza
jam - dżem
chocolate -
czekolada
ice cream –
lody
Zad.
1 str. 52 (nagranie 2.35) Powiedz: Listen, leap and say
(Posłuchaj, skocz i powiedz) i wskaż Biedronkę Lucy.
Dziecko podczas słuchania ma za zadanie „przeskakiwać” palcem
z kamienia na kamień, wskazując w ten sposób odpowiednie
produkty, i nazywać je. Podpowiedz, że artykuły spożywcze
są najpierw wymieniane w tej samej kolejności, co
w podręczniku, a następnie pomieszane.
TEKST NAGRANIA:
Lucy:
Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Look in your book and say with
me: apple!
Children:
Apple!
Lucy:
Strawberry!
Children:
Strawberry!
Lucy:
Orange!
Children:
Orange!
Lucy:
Jam!
Children:
Jam!
Lucy:
Chocolate!
Children:
Chocolate!
Lucy:
Ice cream!
Children:
Ice cream!
Lucy:
Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Ready?
Children:
Ready! Lucy: Leap with me! Jam … strawberry … ice cream …
orange … apple … chocolate … chocolate … apple … orange …
strawberry … jam … ice cream.
Lucy
and children: Yay!
Zad. 1 str. 53
(nagranie 2.36). Wskazuj produkty na ilustracji po prawej stronie
i mów ich nazwy. Poproś dziecko, żeby powtarzało za tobą.
Przy owocach możesz wyjaśnić, że mówimy apples, strawberries,
oranges, kiedy jest ich kilka. Następnie wskazuj kolejne produkty
i mów: I like (apples), masując się po
brzuchu i uśmiechając, oraz: I don’t like (jam),
krzywiąc się. Wskaż kolejno postaci na obrazkach i zapytaj:
I like or I don’t like? Dziecko próbuje podać
odpowiedź w zależności od miny postaci.
Powiedz: Listen
and match. (Posłuchaj i dopasuj). Posługując się przykładem,
wyjaśnij, że dziecko powinno narysować linię od właściwej
postaci do produktu, o którym mówi. Muszą wybrać właściwą
postać – mina wskazuje, czy lubi dany produkt, czy nie.
Odtwórz nagranie
i zatrzymaj je po pierwszym zdaniu. Dzieci rysują linię.
Kontynuuj ćwiczenie z pozostałymi wypowiedziami.
Zad. 2 str. 53
Dziecko nazywa produkty na obrazkach. Powiedz: Draw the mouth
(Narysuj buzię) i wyjaśnij, że dziecko powinnp narysować
uśmiech przy produktach, które lubi, a skrzywioną minę, przy
produktach, których nie lubi.
PIOSENKI ZWIĄZANE Z
JEDZENIEM:
- https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc „Do you like spaghetti yogurt?”
- https://www.youtube.com/watch?v=r5WLXZspD1M „Apples and bananas”
- https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 „Are you hungry?”
- https://www.youtube.com/watch?v=klDHM_sxYxs „Peanut butter and jelly”
KRÓTKIE HISTORYJKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=D7WJqszj24U „Steve and Maggie – food”
- https://www.youtube.com/watch?v=oH05ytvrmfU „Treflik’s birthday”
- https://www.youtube.com/watch?v=ckfy0BYB8lU „Peppa Pig – picnic”
- https://www.youtube.com/watch?v=eBoINksqKrI „Peppa Pig – ambulance”
ZAŁĄCZNIKI:
NAGRANIA:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz