4.05 – 8.05
Zawody cd.
a teacher –
nauczyciel
a doctor -
lekarz
a police
officer – policjant
a firefighter -
strażak
a cook -
kucharz
a singer –
piosenkarz
an artist –
artysta
a farmer –
rolnik
Lucy – a ladybird
(biedronka)
Colin – a
caterpillar (gąsienica)
Bella – a bee
(pszczoła)
zał. 1
Wskaż ilustrację
i powiedz:
Find Lucy
(Znajdź Lucy)
Find Lucy’s
mummy (Znajdź mamę Lucy)
Find Lucy’s
daddy (Znajdź tatę Lucy)
Find Colin
(Znajdź Colina)
Find Colin’s
mummy (Znajdź mamę Colina)
Find Colin’s
daddy (Znajdź tatę Colina)
Dzieci wskazują
odpowiednie postaci.
Zapytaj: What
jobs can you see? ( Jakie zawody widzisz?).
Powiedz: Listen
and number i wyjaśnij, że dziecko powinno ponumerować
obrazki zgodnie z kolejnością opisów w nagraniu. Odtwórz
nagranie i zatrzymaj je po pierwszej kwestii. Dziecko odnajduje
odpowiednią postać i wpisuje nr 1 w ramce. Kontynuuj
ćwiczenie z pozostałymi wypowiedziami w podobny sposób.
(nagranie 2.26)
https://drive.google.com/file/d/1UbjcTbO8lF_H0wdKl5BRPAhBkBmm7VSO/view?usp=sharing
A teraz czas na
rymowankę (nagranie 2.27)
https://drive.google.com/file/d/1S9kG4GMye9MaI4t1euBXmJz8R_1LG3yO/view?usp=sharing
TEKST RYMOWANKI:
My
mummy is a teacher.
My
daddy is a cook.
I
want to be a farmer.
Look
at me, look!
My
mummy is a doctor.
My
daddy is, too.
I
want to be an artist.
What
about you?
Zał. 2
Wskaż postaci
i zapytaj: Who’s this? (Kto to jest?) Dziecko próbuje
nazywać kolejne zwierzątka (bee/Bella, butterfly, snail,
caterpillar/Colin, ladybird/Lucy). Następnie wskaż przedmioty
związane z różnymi zawodami i zapytaj: What job is
it? (Jaki to zawód?). Dziecko próbuje odpowiedzieć (police
officer, firefighter, artist, farmer, teacher.
Powiedz: Match
(Dopasuj) i przeciągnij palcem wzdłuż linii łączącej
pierwszą postać, Bellę, z hełmem strażackim. Dziecko
powinno narysować linie łączące postaci z przedmiotami
charakterystycznymi dla zawodów, które chcą wykonywać w
przyszłości. Zachęć dziecko do narysowania każdej linii innym
kolorem.
Zał. 3
Zad. 1 Posłuchaj i
ponumeruj. Odtwórz nagranie i zatrzymaj je po każdej kwestii
(nagranie 11.)
https://drive.google.com/file/d/1VU1wiwERN9Ik4MRz2FGIPZJ090JE0PlA/view?usp=sharing
Zad. 2 Posłuchaj i
zakreśl właściwe słowo. Odtwórz nagranie i zatrzymaj je po
każdej kwestii (nagranie 12.)
https://drive.google.com/file/d/1KdOLRaIgpkAtqy7hire-oATd6fkxAA9Y/view?usp=sharing
Dziecko rysuje na
kartce mamę lub tatę w stroju charakterystycznym dla zawodu,
który wykonują. Można też narysować inną osobę ze swojej
rodziny, np. dziadka lub ciocię. Chętnie zobaczę Wasze rysunki
Ich zdjęcia można wysyłać na adres ang.osieczany@gmail.com
Posłuchaj:
- https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU „What do you do?
- https://www.youtube.com/watch?v=v-HZNelHoLk „Steve and Maggie”
- https://www.youtube.com/watch?v=4th8lUmAuzs „Mummy Pig at work”
- https://www.youtube.com/watch?v=4th8lUmAuzs „Daddy Pig at work”
ZAŁĄCZNIKI:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz