środa, 6 maja 2020

Witajcie "Tygryski"


Zagadnienia dla grupy 5-6 latków.
1.,,Poznajemy rozwój żaby”- historyjka obrazkowa. Zachęcam do naśladowania odgłosów żab np. Kum, kum,rech,rech, rech, rebek,rebek,rebek. - Czy wiecie, dlaczego naśladowałyście odgłosy żab? Różne odgłosy mogły wydawać np. Żabki młodsze , starsze i najstarsze. Jak myślicie , które odgłosy należą do ,których żabek
2. Cykl rozwojowy żaby - oglądając zdjęcia historyjki obrazkowej opowiecie jak rozwija się żaba. – Gdzie żaba składa swoje jajeczka?. – Co powstaje z tych jajeczek?. – Jak wygląda kijanka?. - Czy jest podobna do żaby?. – Jak się zmienia? .



3. Nadanie tytułów poszczególnym obrazkom. Dzieci podają swoje propozycje. Opowiadają o cyklu rozwojowym żaby własnymi słowami.
4.,,Połącz zielone kropki”- ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci rysują na kartce kolorowe kropki. Nie odrywając ręki od kartki, łączą linią tylko zielone kropki.
5. ,,Liczymy żabki”- ćwiczenia matematyczne . Rozwiązują zadania z treścią. –Nad wodą bawiło się 5 żabek jeziorowych. Doszła jeszcze 1 żabka. Ile żabek bawiło się razem? -Ułóżcie prawidłowe działanie. – Do stawu wskoczyły 2 żabki wodne. Dołączyły do nich jeszcze 4 żabki . Ile żabek pływało w stawie? - Do żabki trawnej przyszła 1 żabka tego samego gatunku. Ile żabek trawnych było razem?
6. ,,Żabki”- zabawa ruchowa ze śpiewem: Myśmy żabki, myśmy żabki my nie mamy nic ładnego. Jedna łapka, druga łapka, skrzydełka żadnego.
7. Odkrywanie litery ż małej i wielkiej drukowanej i pisanej. Dzieci dzielą słowo żaba na sylaby i głoski, liczą ile jest sylab, a ile głosek. Wymieniają inne słowa, w których głoskę ż słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa.
8 . Karty pracy ,,Litery i liczby” cz. 2 str.64-67


                                           

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz