Zagadnienia dla grupy 5-6
latków.
1.,,Poznajemy
rozwój żaby”- historyjka obrazkowa. Zachęcam do
naśladowania odgłosów żab np. Kum, kum,rech,rech, rech,
rebek,rebek,rebek.
- Czy wiecie, dlaczego naśladowałyście odgłosy żab? Różne
odgłosy mogły wydawać np. Żabki młodsze , starsze i najstarsze.
Jak myślicie , które odgłosy należą do ,których żabek
2. Cykl rozwojowy
żaby - oglądając zdjęcia historyjki obrazkowej opowiecie jak
rozwija się żaba. – Gdzie żaba
składa swoje jajeczka?.
– Co powstaje z tych jajeczek?.
– Jak
wygląda kijanka?.
- Czy jest podobna do
żaby?.
– Jak się zmienia? .
3. Nadanie
tytułów poszczególnym obrazkom. Dzieci podają swoje
propozycje. Opowiadają o cyklu rozwojowym żaby własnymi słowami.
4.,,Połącz
zielone kropki”- ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci rysują na
kartce kolorowe kropki. Nie odrywając ręki od kartki, łączą
linią tylko zielone kropki.
5. ,,Liczymy
żabki”- ćwiczenia matematyczne . Rozwiązują zadania z
treścią.
–Nad wodą bawiło się 5 żabek jeziorowych. Doszła jeszcze
1 żabka. Ile żabek bawiło się razem? -Ułóżcie prawidłowe
działanie.
– Do stawu wskoczyły 2 żabki wodne. Dołączyły
do nich jeszcze 4 żabki . Ile żabek pływało w stawie? - Do
żabki trawnej przyszła 1 żabka tego samego gatunku. Ile żabek
trawnych było razem?
6. ,,Żabki”-
zabawa ruchowa ze śpiewem: Myśmy żabki, myśmy żabki my nie
mamy nic ładnego. Jedna łapka, druga łapka, skrzydełka żadnego.
7. Odkrywanie
litery ż małej i wielkiej drukowanej i pisanej. Dzieci dzielą
słowo żaba na sylaby i głoski, liczą ile jest sylab, a ile
głosek. Wymieniają inne słowa, w których głoskę ż słychać
na początku, na końcu oraz w środku słowa.
8 . Karty pracy ,,Litery i liczby” cz. 2 str.64-67
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz