Zagadnienia dla dzieci 5-6 letnich
1,,Wiosenna łąka’’- wycieczka
na łąkę, połączona z zabawami badawczymi. Zachęcam was do
spaceru na łąkę. Zabierzcie z sobą lupy lub szkła powiększające,
aparat fotograficzny, lornetkę. Spacerując po łące obserwujcie
rosnące na niej kwiaty, spróbujcie nazwać znane wam gatunki
roślin: stokrotka , koniczyna, niezapominajki, pierwiosnek lekarski.
Wąchając je opisujcie swoje wrażenia. Na łące rosną również
zioła- poszukajcie : babki lancetowatej, dziurawca, rumianku i
mniszka pospolitego.
2 . Poznanie budowy kwiatu.
Wskazywanie odpowiednich części na podstawie mniszka pospolitego.
Obserwując przez lupę i szkła powiększające kwiaty wskażcie i
wymieńcie poszczególne części rośliny.
3. Zaobserwujcie życie zwierząt na
łące np. żuka, mrówkę, biedronkę, motyla , pająka. Opiszcie
ich wygląd i zauważone cechy np. sposób poruszania się, liczbę
kropek na pancerzyku biedronki, kolory motyli. Zastanówcie się,
które kwiaty są ulubieńcami owadów lub po co ptaki przylatują na
łąkę.
4. Obserwowanie łąki przez
kolorową folie. Opiszcie swoje wrażenia. Zbierzcie wybrane rośliny
i zasuszcie je w książce, kiedy będą wysuszone przyklejcie
rośliny do kartek i załóżcie zielnik.
5. W karcie pracy cz.4 s.43
odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwijcie je i określcie,
dlaczego trudno było je odszukać. Odczytajcie nazwy produktów z
roślin zielnych.
6. Rozmowa na łące- zabawa ruchowa
z elementami ćwiczeń ortofonicznych: pszczoła- bzz, bzz, bzz,
konik polny- cyk, cyk, cyk, mucha- zzz zzz ,zzz,żaba- rech, rech.
Dzieci naśladują ruchy i glosy zwierząt .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz