poniedziałek, 4 maja 2020

Zadania dla 5-, 6 - latków


Zagadnienia dla dzieci 5-6 letnich
1,,Wiosenna łąka’’- wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi. Zachęcam was do spaceru na łąkę. Zabierzcie z sobą lupy lub szkła powiększające, aparat fotograficzny, lornetkę. Spacerując po łące obserwujcie rosnące na niej kwiaty, spróbujcie nazwać znane wam gatunki roślin: stokrotka , koniczyna, niezapominajki, pierwiosnek lekarski. Wąchając je opisujcie swoje wrażenia. Na łące rosną również zioła- poszukajcie : babki lancetowatej, dziurawca, rumianku i mniszka pospolitego.
2 . Poznanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części na podstawie mniszka pospolitego. Obserwując przez lupę i szkła powiększające kwiaty wskażcie i wymieńcie poszczególne części rośliny.
3. Zaobserwujcie życie zwierząt na łące np. żuka, mrówkę, biedronkę, motyla , pająka. Opiszcie ich wygląd i zauważone cechy np. sposób poruszania się, liczbę kropek na pancerzyku biedronki, kolory motyli. Zastanówcie się, które kwiaty są ulubieńcami owadów lub po co ptaki przylatują na łąkę.
4. Obserwowanie łąki przez kolorową folie. Opiszcie swoje wrażenia. Zbierzcie wybrane rośliny i zasuszcie je w książce, kiedy będą wysuszone przyklejcie rośliny do kartek i załóżcie zielnik.
5. W karcie pracy cz.4 s.43 odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwijcie je i określcie, dlaczego trudno było je odszukać. Odczytajcie nazwy produktów z roślin zielnych.
6. Rozmowa na łące- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych: pszczoła- bzz, bzz, bzz, konik polny- cyk, cyk, cyk, mucha- zzz zzz ,zzz,żaba- rech, rech. Dzieci naśladują ruchy i glosy zwierząt .

                                       






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz