Poniedziałek 12.04.2021r.
Witajcie ,,Misie”
Zaczynamy kolejny tydzień, a więc zabieramy się do zajęć… jak to mówimy pełna koncentracja.
1. Zabawa powitalna ,, Dzień dobry dzieci”:
Dzień dobry dzieci - dziecko machaj rączkami
Słonko dla was świeci - podnoszenie dłoni do góry, wkręcanie żarówek
Ptaszek cicho śpiewa - uderzające palce- dziobek z dłoni
Kołyszą się drzewa - ręce w górę i machanie nimi na boki
Chmurka na niebie - podnoszenie ręki do góry i wskazywanie nieba
Macha dziś do ciebie - dziecko macha rączkami
Wiatr leniwie wieje - podnoszenie rąk do góry i machanie nimi na boki
Każdy motylek się śmieje - kreślenie uśmiechu na swojej twarzy palcem
2 .,,Wiosna na wsi”- wyszukajcie w swoich książeczkach obrazków lub zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podajcie ich nazwy, naśladujcie ich głosy. Określcie ich wygląd : kolor, liczbę kończyn. Może ktoś z was ma takie gospodarstwo lub był w takim gospodarstwie opowiecie o swoich wrażeniach.
3.,, W zagrodzie Małgosi”- bajka ortofoniczna
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi każde zwierzątko o jedzenie prosi:
Piesek szczeka: hau,hau,hau
Kotek miauczy: miau, miau, miau
Kura gdacze : kod ko dak
Kaczka kwacze: kwa , kwa, kwa
Gąska gęga : gę , gę , gę. Ona też się najeść chce.
Owca beczy : be ,be , be
Koza meczy : me , me , me
Indor gulgocze : gul , gul , gul
Krowa ryczy: mu , mu , mu
Konik parska : prr , prr , prr
A pies warczy : wrr , wrr , wrr .
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
4 ,,Jakie jest zwierzę”- zabawa.
Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia.
- Jaka jest kura ? ( mała , głośna)
- Jaki jest kogut ? ( szybki , głośny)
- Jaka jest kaczka? ( spokojna powolna)
- Jaka jest krowa ? ( duża, łagodna)
- Jaki jest koń ? ( duży , szybki , grożny)
5. ,,Gdzie mieszkają zwierzęta”- ćwiczenia klasyfikacyjne
Stajnia – koń , obora – krowa , kurnik – kura ,kogut , buda – pies ,gołębnik – gołąb , w chlewiku – świnka .
6.,, Zagroda dla zwierząt”- ćwiczenia konstrukcyjne. Zbudujcie z klocków zagrody dla zwierząt i umieście w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określcie wielkość zwierząt i ich zagród.
Wtorek 13.04.2021r.
W kolejnym dniu naszych spotkań dowiemy się ,, Co słychać wiosną na wsi” .
Dzisiaj zaczniemy od masażyku. Pomasujcie się razem z rodzicami .
1. ,, Rolnik w polu” – masażyk .
Rodzic siedzi za dzieckiem, recytujemy tekst i rysujemy wzory na plecach dziecka.
Rolnik rano rusza w pole - kroczymy palcami obu rąk po plecach dziecka z dołu do góry.
Orać pługiem czarną rolę - rysujemy linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu.
Sieje zboże i buraki - stukamy palcami po całych plecach.
Z których póżniej są przysmaki - lekko pukamy dłońmi w plecy dziecka.
2. Posłuchajcie piosenki ,,. Poznacie w niej dwa nowe słowa.
https://www.youtube.com/watch?v=LEDpARDQMW
Rwetes – hałas połączony z bieganiną
Pasza – karma, pożywienie dla zwierząt hodowlanych
3. Odgadnijcie co to za zwierzę i naśladuj jego odgłosy z pomocą ruletki:
https://wordwall.net/pl/resource/1111452/odg%C5%zwierz%C4%85t
4 . Zabawa słuchowa - Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie, na podstawie efektów dźwiękowych.
Spróbujcie odgadnąć, nie patrząc na obrazki. https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwe
5.,, Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek Kury.
6. Zachęcam was do spaceru, abyście zaobserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz