środa, 22 kwietnia 2020

Dzień Ziemi - nasze prace

Dzień dobry! Chciałam wam przedstawić w jaki  sposób niektórzy z was uczcili Dzień Ziemi.
Oto Maciuś L. ze swoim braciszkiem i mamą wyprodukowali w domu swoją własną domową plastelinę. Zabawa taką własną plasteliną jest wspaniała co widać na zdjęciu, a mama pisze, że dzieci jakby nie było w domu - tak pochłonięci są pracą. Brawo!! Wspaniały pomysł!!


                                                                                                                              



Co będzie nam potrzebne na jeden kolor?
  • 1,5 szklanki mąki
  • 50 ml oliwki dla dzieci (można zastąpić olejem)
  • 0,5 szklanki wody
  • odrobina barwnika w wybranym kolorze
  • odrobina ulubionego olejku zapachowego
Przygotowanie:
W misce mieszamy mąkę, oliwkę, wodę, barwnik i olejek (najlepiej widelcem), potem podsypujemy stolnicę odrobiną mąki i wyrabiamy jak ciasto na pierogi. Po zabawie przechowujemy owinięte folią spożywczą.

Maciek także potrafi w zabawie wykorzystać materiały wtórne. Tym razem są to zakrętki, z których powstał piękny wąż. Maciek bardzo się przy nim napracował, ale za to nikt takiego węża jak on nie będzie miał. Brawo Maciek. Gratuluję twojej pracowitości i umiejętności zabawy nie tylko pięknymi zabawkami ze sklepu, ale też tymi wykonanymi przez siebie!!!  Myślę, że ten przykład i wcześniejsze twoje prace pokazują, że jesteś prawdziwym obrońcą naszej Planety Ziemi.


                                                           
                                                     

         
A to już Zosia P. Zobaczcie jak pomagała swoim rodzicom. I proszę, na Dzień Ziemi w swoim pokoiku namalowała wspaniałą tęczę. Piękna tęcza Zosiu i pięknie w niej się prezentujesz!!! Myślę, że bardzo się napracowałaś, żeby osiągnąć taki efekt. Brawo! 



                                     

No i oczywiście Weronika. Witaj Weroniczko!!! Weronika postanowiła uczcić Dzień Ziemi pomocą przy pszczółkach. Nie boi się, bo ma na sobie ochronny kapelusz. Miód z własnej pasieki na pewno bardzo smakuje. Ale warto. Myślę, że jesteś bardzo odważna!!!! 


                                           




Weronika umie też wykorzystać materiały wtórne do wykonania "świnki skarbonki" - prawda, że ta świnka wygląda na chętnie zbierającą pieniążki?



                                             

I jeszcze sprytnie wykonany organizer na biurko. Z takim organizerem bałaganu na biurku być nie może. Wspaniałe masz pomysły. Widać, że umiesz dbać o naszą Planetę Ziemię i potrafisz wykorzystać różne surowce wtórne o czym świadczą te i wcześniejsze twoje prace!!!!


Zagadnienia i ćwiczenia dla grupy 5-6 latków
1. ,,Co to jest’’- zabierzcie szarą piankową otulinę do rur, spróbujcie określić co to jest? Lub nietypowe zastosowanie tego przedmiotu. Może to być trąba słonia .
2.,,Osłonicy baletnicy’’- wysłuchanie bajki, w której pewna słonica wykorzystała swoją trąbę w nietypowy sposób.
Posłuchajcie  bajki: https://www.youtube.com/watch?v=QL8UIcfKhx0
- Dlaczego niektóre zwierzęta były zdziwione , że słonica Bajka chce tańczyć w balacie.
- Czy zdarzyło się wam kiedyś usłyszeć , że czegoś na pewno nie potraficie. Opiszcie swoje uczucia.
- Czy bohaterka bajki zniechęciła się opinią innych, czy jednak uparcie dążyła do celu?. Podajcie cechy, które pomogły jej wytrwać w postanowieniu.
3.,,Słoń z gracją’’- zabawa naśladowcza. Dzieci analizują budowę anatomiczną słonia: przeliczcie kończyny , sprawcie czy ma ogon, opiszcie wygląd i wielkość poszczególnych części ciała oraz ich położenie. Zabierzcie kilka rekwizytów np. koła hula- hop, podkolanówki , makaron do pływania, otuliny do rur, koce ,paletki. Przebierzcie się za słonia według własnego pomysłu i poruszajcie się jak słoń.
4. Ukryte zwierzęta- zabawa czytelnicza. Odczytajcie rebusy, w których ukryły się nazwy zwierząt. Zastanówcie się , jakie zalety mają wyeksponowane zwierzęta np. lemur- gibki ,kot- zwinny ,motyl – delikatny ,lew – dzielny, żyrafa – wysoka, lis – sprytny.
5. ,,Nie oceniaj książki po okładce’’- rozmowa na temat brania odpowiedzialności za swoje wypowiedzi. - Zastanówcie się czy ważne jest , co mówią o was inni oraz czy czujecie się żle , gdy ktoś powie o was coś niemiłego. Spróbujcie opisać swoje uczucia i wskażcie sytuację , kiedy ktoś powiedział o was dobre słowo. – Nie oceniaj książki po okładce , czy pasuje ono do sytuacji, w której znalazła się Baja. Czy miło jest kiedy ktoś was chwali i mówi o was miłe rzeczy.
5. ,,Medal’’- praca plastyczna. Zabierzcie duże złote nakrętki, kółka wytnijcie z papieru tej samej wielkości co nakrętki. Na okrągłym kartoniku narysujcie wybrane przez was zwierzątko, pokolorujcie. Gotowy rysunek wklejcie do wnętrza nakrętki. Na jej zewnętrznej stronie pisakiem napiszcie swoje imię i cechę np. radosna Ania. Za pomocą kleju na gorąco przymocujcie tasiemkę i medal gotowy.

                                                                                                                                        
                                                                                                



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz