Oto Maciuś L. ze swoim braciszkiem i mamą wyprodukowali w domu swoją własną domową plastelinę. Zabawa taką własną plasteliną jest wspaniała co widać na zdjęciu, a mama pisze, że dzieci jakby nie było w domu - tak pochłonięci są pracą. Brawo!! Wspaniały pomysł!!
Oto
przepis dla chętnych: http://mamotatopobawmysie.pl/2016/01/10/domowa-plastelina-bez-gotowania/
Co
będzie nam potrzebne na jeden kolor?
- 1,5 szklanki mąki
- 50 ml oliwki dla dzieci (można zastąpić olejem)
- 0,5 szklanki wody
- odrobina barwnika w wybranym kolorze
- odrobina ulubionego olejku zapachowego
Przygotowanie:
W
misce mieszamy mąkę, oliwkę, wodę, barwnik i olejek (najlepiej
widelcem), potem podsypujemy stolnicę odrobiną mąki i wyrabiamy
jak ciasto na pierogi. Po zabawie przechowujemy owinięte folią
spożywczą.
Weronika umie też wykorzystać materiały wtórne do wykonania "świnki skarbonki" - prawda, że ta świnka wygląda na chętnie zbierającą pieniążki?
Zagadnienia i ćwiczenia dla grupy 5-6 latków
1. ,,Co to jest’’- zabierzcie szarą piankową otulinę do rur, spróbujcie określić co to jest? Lub nietypowe zastosowanie tego przedmiotu. Może to być trąba słonia .
2.,,Osłonicy baletnicy’’- wysłuchanie bajki, w której pewna słonica wykorzystała swoją trąbę w nietypowy sposób.
Posłuchajcie bajki: https://www.youtube.com/watch?v=QL8UIcfKhx0
Posłuchajcie bajki: https://www.youtube.com/watch?v=QL8UIcfKhx0
- Dlaczego niektóre zwierzęta były zdziwione , że słonica Bajka chce tańczyć w balacie.
- Czy zdarzyło się wam kiedyś usłyszeć , że czegoś na pewno nie potraficie. Opiszcie swoje uczucia.
- Czy bohaterka bajki zniechęciła się opinią innych, czy jednak uparcie dążyła do celu?. Podajcie cechy, które pomogły jej wytrwać w postanowieniu.
3.,,Słoń z gracją’’- zabawa naśladowcza. Dzieci analizują budowę anatomiczną słonia: przeliczcie kończyny , sprawcie czy ma ogon, opiszcie wygląd i wielkość poszczególnych części ciała oraz ich położenie. Zabierzcie kilka rekwizytów np. koła hula- hop, podkolanówki , makaron do pływania, otuliny do rur, koce ,paletki. Przebierzcie się za słonia według własnego pomysłu i poruszajcie się jak słoń.
4. Ukryte zwierzęta- zabawa czytelnicza. Odczytajcie rebusy, w których ukryły się nazwy zwierząt. Zastanówcie się , jakie zalety mają wyeksponowane zwierzęta np. lemur- gibki ,kot- zwinny ,motyl – delikatny ,lew – dzielny, żyrafa – wysoka, lis – sprytny.
5. ,,Nie oceniaj książki po okładce’’- rozmowa na temat brania odpowiedzialności za swoje wypowiedzi. - Zastanówcie się czy ważne jest , co mówią o was inni oraz czy czujecie się żle , gdy ktoś powie o was coś niemiłego. Spróbujcie opisać swoje uczucia i wskażcie sytuację , kiedy ktoś powiedział o was dobre słowo. – Nie oceniaj książki po okładce , czy pasuje ono do sytuacji, w której znalazła się Baja. Czy miło jest kiedy ktoś was chwali i mówi o was miłe rzeczy.
5. ,,Medal’’- praca plastyczna. Zabierzcie duże złote nakrętki, kółka wytnijcie z papieru tej samej wielkości co nakrętki. Na okrągłym kartoniku narysujcie wybrane przez was zwierzątko, pokolorujcie. Gotowy rysunek wklejcie do wnętrza nakrętki. Na jej zewnętrznej stronie pisakiem napiszcie swoje imię i cechę np. radosna Ania. Za pomocą kleju na gorąco przymocujcie tasiemkę i medal gotowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz