Zagadnienia i ćwiczenia dla grupy 5-6 latków
1,, Mali ekolodzy”- proszę
przygotować sobie miseczkę z wodą i folie aluminiową .
Wykonajcie z foli kulki różnej wielkości. Następnie umieście
wszystkie kulki w miseczce. Silnym dmuchnięciem wydmuchajcie kulki z
miseczki. Pozbierajcie kulki i je policzcie.
2. Ekolog to specjalista dziedzinie
ochrony przyrody. To osoba, która żyje w zgodzie z naturą, dba o
środowisko, o zużycie wody i energii, segreguje odpady.
3 Segregujemy śmieci- ,, Kolory
kontenerów wszyscy dobrze znamy,
segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:
do żółtego butelki, szkło do zielonego, gazety i kartony zawsze
do niebieskiego”.
Zapraszam was do zabawy w ekologów, podczas której
poznacie kolejny sposób chronienia przyrody. Pamiętajcie, że
kartonowe i plastikowe opakowania przed wrzuceniem powinny być
najpierw zgniecione, aby w koszu mogło się zmieścić więcej
odpadów.
Mamy odpady, których nie można wrzucać do żadnego pojemnika są
to:
-stare ubrania wrzuca się do pojemników na niepotrzebną
odzież,
- baterie należy odnieść do punktu
odbioru sprzętu elektrycznego lub do specjalnych pojemników w
wyznaczonych miejscach,
- takie odpadki jak , skórki od
banana czy ogryzki po jabłkach, to tak zwane odpady biodegradowalne,
które należy wrzucać do specjalnych pojemników.
Posegregujcie odpady w
swoim domu.
4. "Co nam daje segregowanie
śmieci?"- są to surowce wtórne. Segregujemy je , gdyż
można wyprodukować z nich nowe przedmioty.
5. Projekt torby ekologicznej-
praca plastyczna .
Zabawy badawcze dla grupy dzieci 5-6 letnich
1. Komu i czemu jest potrzebna woda?
Co się dzieje
w przyrodzie, gdy wody jest za dużo lub za mało?
Trzymając
butelkę z wodą podzielcie na głoski wyraz woda
Czy każdą wodę można pić?
2. Badanie wody zanieczyszczonej
olejem- wlejcie do wody trochę oleju ,zaobserwujcie jak olej
utrzymuje się na powierzchni wody. Następnie zanurzcie pióro i je
wyjmijcie. Co zaobserwowaliście? Olej pływa na powierzchni,
ponieważ jest lżejszy od wody.
- Przygotujcie słoik z umocowaną
na jego wierzchu gazą , oraz szklane naczynie z wodą
zanieczyszczoną kamykami, patyczkami ,trawą , piaskiem.
Przelejcie do słoika z gazą. Filtr zatrzymuje zanieczyszczenia –
oczyszcza wodę.
3
W jaki sposób możesz chronić wodę i ją oszczędzać?.- ludzie
organizują akcje propagujące oszczędzanie wody ,,Światowy
Dzień Wody” .
4 ,,Co pływa co tonie?’’-
wrzućcie do wody wybrane przez siebie przedmioty i sprawcie co
wypłynęło, a co utonęło.
5. ,,Cysta woda zdrowia doda”-
powtórzcie popularną rymowankę z podziałem na sylaby
rytmicznie klaszcząc, tupiąc, wykonując podskoki.
6. Zachęcam was do picia wody.
7 Analiza i synteza słuchowa słowa
herbata - podzielcie słowo na sylaby , głoski. Policzcie
ile jest sylab ,a ile głosek. Wymieńcie inne słowa, w których
głoskę h słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz