Dzień dobry Przedszkolaki!!
1.
Nasza piosenka do
gimnastyki to „Najpierw
skłon”
–
@WYGIBASY
TV -
piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
.
2.
Gimnastykę
mamy za sobą to teraz porozmawiajmy sobie o naszych kolegach z
innych krajów. Wczoraj
rozmawialiśmy o kolegach z Afryki, gdzie
panuje gorący tropikalny klimat.
Przeciwieństwem
do gorącego tropikalnego klimatu będzie zimny klimat Grenlandii, w większości gdzie żyją Eskimosi (to popularna nazwa), naprawdę nazywają się Inuici
pochodzą z północnej części Stanów Zjednoczonych na Alasce, w
Kanadzie i Rosji. Obecnie Eskimosi znajdują się na Grenlandii i
północnej części Ameryki Północnej. Mniejsza grupa Eskimosów
mieszka na Syberii Wschodniej.
Eskimos
żyje w wyjątkowym domu zbudowanym z śniegu zwanym Igloo. To
połowa prawdy. Śnieżny domek nazywany jest Igloo. Eskimos nie
mieszka jednak w Igloo na zawsze. Jest to
tymczasowy dom, budowla z blokami lodowymi z dziurą. Igloo to
tymczasowe domy zimowe, które zapewniają Eskimosowi schronienie
podczas polowań.
Stałe
domy Inuitów zbudowane są w tym samym stylu co igloo.
Domy te wykonane są z drewna, skóry fok i wielorybów. Skóra fok
używana jest jako dach, który zapewnia ciepło. Ponadto podczas
bardzo krótkich letnich dni Eskimos mieszka w domach wykonanych ze
skóry zwierząt.
Eskimosi
noszą sukienki wykonane
ze skór zwierząt. Ponieważ klimat zawsze będzie zbyt zimny i
mroźny, nie ma różnicy w odzieży między płcią i wiekiem.
Obuwie
wykonane
jest z wodoodpornej skóry uszczelniającej. Odzież, która jawi się
jak długi płaszcz wykonany jest z niedźwiedzia polarnego lub lisa.
Podobnie jak kangury, matka małego Eskimosa nosi dziecko w saszetce
w futrze. (za
fajnepodroze.pl)
3.
Posłuchajcie
teraz
wiersza
„Kolorowy
pociąg”
S. Daraszkiewicza
Jedzie,
jedzie pociąg dookoła świata,
w
barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A
w pociągu olbrzymia gromada,
i
na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie
pasażerki i pasażerowie,
lecz
niech każdy o sobie opowie.
Ja
jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję
wam w podarku dwa duże kokosy,
a
może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To
palmowy orzech, co rośnie wysoko
W
niskim ukłonie czoło chylę,
mam
dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam
do was na wielbłądzie,
kto
ma odwagę, niech wsiądzie.
Mam
dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i
pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą
pędzelkiem, sypiam na matach,
a
mój podarek – chińska herbata.
Na
zielonym stepie stado wołów pasam,
łapię
dzikie konie za pomocą lassa.
Lasso
to jest długa, bardzo długa lina,
a
moja ojczyzna zwie się Argentyna.
Francja
jest złota i zielona,
Francja
ma słodkie winogrona.
Rodacy
moi z tego słyną,
że
robią wino, dobre wino.
Jedzie,
jedzie pociąg dookoła świata,
w
barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy
pociąg wesoła muzyka,
a
więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.
Już
ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.
Jak
dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy
piosenkę, bębenka nam brak,
a
koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.
Proszę
mamę o
rozmowę na temat treści wiersza:
-
jakiej
narodowości dzieci wsiadały kolejno
do pociągu
-
jak
nazywają się kraje, z których pochodziły
-
czy
pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci
-
kto
pierwszy
wsiadł do pociągu? Kto
wsiadł ostatni
-
jak
myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie?
-
kto
je ryż pałeczkami?
-
jak
się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko?
-
jak
spędza dzień dziecko w Argentynie?
-
z
czego słynie Francja?
-
co
można powiedzieć o dziecku z Polski
–
jak
wygląda, co lubi robić, co lubi jeść?
-
czy
wszystkie dzieci w Polsce są takie same?
-
czy
w rzeczywistości
dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?
Zwracamy
uwagę na to, że dzieci w wierszu są przedstawione w bardzo
uproszczony sposób .
W
rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują,
mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na
świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów, przyjaźń
itp.
4.
Jednak bez
względu, czy dzieci mieszkają w gorącym afrykańskim klimacie, czy
też zimnym arktycznym, czy mają kolor skóry żółty, czerwony,
czy czarny, a może taki jak wy – wszystkie uwielbiają się bawić.
My też troszkę się pobawimy, ale tym razem jak dzieci w tureckim
przedszkolu, a do tego będą nam potrzebne pałeczki lub łyżki, o
które wczoraj prosiłam, wykonane przez was grzechotki i stołeczki
dla was i mamy.
Jak to wszystko już macie, to zabawimy się z tureckimi kolegami
Clap
clap Anaokuku ritim ve oyun
- https://www.youtube.com/watch?v=vq2FvUVWtaE
6.
Po
takim odprężeniu i zabawie spokojnie możecie przystąpić do
pracy, tym razem z Kartami pracy Nowe przygody Olka i Ady
Młodsze
dzieci:
W
kartach pracy na
str. 56
– uważnie przyglądnijcie się obrazkom i opowiedzcie
jak ubrane są dzieci z różnych krajów
Odczytajcie
też ile lat mają dzieci: Ada, Diego, Paloma i Kazuo. Które z nich
mają tyle samo lat
str.
57
Posłuchajcie
rymowanki i imion dzieci, a następnie połączcie dzieci ze
sprzętem, z którego korzystały na placu zabaw.
Dokończcie
też rysować pośladach
Starszaki;
str.55
– W każdej parze pokolorujcie cięższy przedmiot – możecie
najpirw przeprowadzić doświadczenie. U dołu strony dokończcie
rysować wagi wg wzoru
str.
56. Opowiedzcie co widzicie na obrazku i odszukajcie przedmioty,
rośliny przedstawione u dołu strony – możecie otoczyć pętlą
Trzecie
zadanie wykonają
wszystkie dzieci:
przeczytajcie tekst
Młodsze
dzieci – mama słowa dzieci obrazek
Starszaki
- przeczytają tekst samodzielnie
6.Na
zakończenie możecie posłuchać sobie piosenki „Wszystkie
dzieci nasze są”
- Majki
Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
A w wolnym czasie zrobić np. Pingwina albo inne zwirzątko
I
w tak miłym nastroju żegnam was i czekam jutro na nowe spotkanie!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz