Dzień
dobry Misie i Tygryski!!!
To
już kolejny tydzień jak ze sobą bawimy się zdalnie, chociaż nie
ukrywam wolałabym widzieć i słyszeć was w przedszkolu. Tak być
nie może, więc zabierajmy się do pracy. W tym tygodniu
postanowiłam sobie, że każdy dzień będziemy rozpoczynać od
piosenki, aby was dobrze rozbudzić, ale też z wami troszkę
poćwiczyć!
1.
Dzisiaj na dobry
początek dnia proponuję wam włączyć piosenkę
„Kto
jak skacze” -
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ.
Oprócz słuchania troszkę poskaczcie a mama sprawdzi, czy dobrze to
robicie. Myślę, że po tej rozgrzewce wszyscy już gotowi są do
pracy, więc
zaczynamy.
2.
Pierwsza będzie zagadka
Pytanie
nietrudne – to każdy przyzna:
jak się nazywa twoja ojczyzna? …. (Polska)
jak się nazywa twoja ojczyzna? …. (Polska)
Nie
może być inaczej, wiedziałam, że wszyscy odpowiedzą na to
pytanie. Więc szybko tylko zapytam:
-
jaki kolor ma nasza flaga
-
jakie mamy godło
-
czy pamiętacie nasz hymn
-
my jesteśmy ….
-
mówimy w języku …..
-
mamy kolor skóry ..
3.
Przyglądnijcie się uważnie ilustracjom i powiedzcie "Jak bawi się Olek i Ada"
-
w jaki sposób bawią się Olek i Ada
-
czy te zabawy są bezpieczne
-
w jaki sposób dbają o bezpieczeństwo
-
jakie są wasze ulubione zabawy
-
z kim najbardziej lubicie się bawić
Pamiętajcie,
aby wasze wypowiedzi były pełnymi zdaniami, a nie jednym, czy dwoma
wyrazami
4.
Zapraszam was teraz do zabawy z gazetami „Trenuj z nami”
„Skoki
mniejsze i większe” -
Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na
5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki.
Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych
szczebelków, następnie
przez dwa,trzy szczebelki. Przeskakiwanie przez drabinkę bokiem
“Spacer
po wąskiej ścieżce” - ze
szczebelków drabinki robimy teraz wąską ścieżkę i ustawiając
stopę za stopą spacerujemy wzdłuż ścieżki,
próbując nie spaść z niej
„Celuj
w okienko” - zbierzcie wszystkie paseczki uformujcie z nich
kulę, ustawcie jakiś pojemnik i z odległości 2 m spróbujcie
rzucić do celu
5.
A teraz do pracy z Kartami pracy
Dzieci młodsze:
str.
55 – Przyglądnijcie się
obrazkom i powiedzcie co się na nich dzieje
-
w jaki sposób wolny czas spędza Olek i Ada
A
następnie dokończcie kolorować serca wg wzoru(rytmu) na
poprzedniej stronie
Dzieci
starsze :
Karty
pracy str. 53
Rysuj
szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.
Rysuj
misia i żabkę po śladach.
Pokoloruj
duże misie na brązowo, a małe – na różowo
Str. 57
Przyglądnijcie się uważnie ilustracji i opowiedzcie co się na niej dzieje
- gdzie są dzieci
- co tam się wydarzyło
- w jakie zabawy w przedszkolu lubicie bawić się najbardziej
A teraz odszukajcie na dużym obrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole karty, możecie otoczyć je pętlą
6. „To ja” - narysujcie siebie i koniecznie przyślijcie na wystawę prac, a poza tym zapomniałam już jak wyglądacie. Starszaki mogą wykorzystać do tego karty pracy na str.54
7. Na zakończenie możecie posłuchać piosenki, możecie też słuchać piosenki i rysować „Jesteśmy dziećmi” - https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Do jutra!!! Czekam na wasze prace!!!!
I jeszcze jedno kliknijcie w Pajacyka!!! To tak niewiele, a tak wielu może pomóc!!!! Jesteśmy przecież Misiowymi Wolontariuszami
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz