poniedziałek, 25 maja 2020

Dzień dobry wszystkim!!!


Dzień dobry Misie i Tygryski!!!
To już kolejny tydzień jak ze sobą bawimy się zdalnie, chociaż nie ukrywam wolałabym widzieć i słyszeć was w przedszkolu. Tak być nie może, więc zabierajmy się do pracy. W tym tygodniu postanowiłam sobie, że każdy dzień będziemy rozpoczynać od piosenki, aby was dobrze rozbudzić, ale też z wami troszkę poćwiczyć!

1. Dzisiaj na dobry początek dnia proponuję wam włączyć piosenkę „Kto jak skacze” - https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ. Oprócz słuchania troszkę poskaczcie a mama sprawdzi, czy dobrze to robicie. Myślę, że po tej rozgrzewce wszyscy już gotowi są do pracy, więc zaczynamy.

2. Pierwsza będzie zagadka
Pytanie nietrudne – to każdy przyzna:
jak się nazywa twoja ojczyzna? …. (Polska)
Nie może być inaczej, wiedziałam, że wszyscy odpowiedzą na to pytanie. Więc szybko tylko zapytam:
- jaki kolor ma nasza flaga
- jakie mamy godło
- czy pamiętacie nasz hymn
- my jesteśmy ….
- mówimy w języku …..
- mamy kolor skóry ..


3. Przyglądnijcie się uważnie ilustracjom i powiedzcie "Jak bawi się Olek i Ada"


                                

                                            


                                                     

- w jaki sposób bawią się Olek i Ada
- czy te zabawy są bezpieczne
- w jaki sposób dbają o bezpieczeństwo
- jakie są wasze ulubione zabawy
- z kim najbardziej lubicie się bawić
Pamiętajcie, aby wasze wypowiedzi były pełnymi zdaniami, a nie jednym, czy dwoma wyrazami


4. Zapraszam was teraz do zabawy z gazetami Trenuj z nami”
Skoki mniejsze i większe” - Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków, następnie przez dwa,trzy szczebelki. Przeskakiwanie przez drabinkę bokiem
Spacer po wąskiej ścieżce” - ze szczebelków drabinki robimy teraz wąską ścieżkę i ustawiając stopę za stopą spacerujemy wzdłuż ścieżki, próbując nie spaść z niej
Celuj w okienko” - zbierzcie wszystkie paseczki uformujcie z nich kulę, ustawcie jakiś pojemnik i z odległości 2 m spróbujcie rzucić do celu

5. A teraz do pracy z Kartami pracy

Dzieci młodsze:
str. 55 – Przyglądnijcie się obrazkom i powiedzcie co się na nich dzieje
- w jaki sposób wolny czas spędza Olek i Ada
A następnie dokończcie kolorować serca wg wzoru(rytmu) na poprzedniej stronie
Dzieci starsze :
Karty pracy str. 53
Rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.
Rysuj misia i żabkę po śladach.
Pokoloruj duże misie na brązowo, a małe – na różowo
Str. 57
Przyglądnijcie się uważnie ilustracji i opowiedzcie co się na niej dzieje
- gdzie są dzieci
- co tam się wydarzyło
- w jakie zabawy w przedszkolu lubicie bawić się najbardziej
A teraz odszukajcie na dużym obrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole karty, możecie otoczyć je pętlą


6. „To ja” - narysujcie siebie i koniecznie przyślijcie na wystawę prac, a poza tym zapomniałam już jak wyglądacie. Starszaki mogą wykorzystać do tego karty pracy na str.54


7. Na zakończenie możecie posłuchać piosenki, możecie też słuchać piosenki i rysowaćJesteśmy dziećmi” - https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ



Do jutra!!! Czekam na wasze prace!!!!



I jeszcze jedno kliknijcie w Pajacyka!!! To tak niewiele, a tak wielu może pomóc!!!!  Jesteśmy przecież Misiowymi Wolontariuszami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz