25.05 – 29.05
„Happy
Mother’s Day”
Pierwszym tematem zajęć będzie
obchodzony 26.05 Dzień Mamy
- Słownictwo:
heart –
serce,
hug –
ściskać, uścisk
gift-
prezent
flowers
– kwiaty
I love you
– Kocham Cię
Happy
Mother’s Day – Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy
Kiss –
całus, całować
Mummy –
Mamusia
Karty
obrazkowe:
3 zabawy
z kartami obrazkowymi:
- Rozkładamy karty obrazkowe i wspólnie powtarzamy dane słowa. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i w tym czasie zamieniamy miejscami dwa obrazki. Prosimy dziecko o otworzenie oczu i pytamy je jakie obrazki zmieniły swoje miejsce. Dzieci poprawiają kolejność kart.
- Pokazujemy dziecku szybko kartę i chowamy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co widziało na obrazku.
- Prosimy dziecko o zamknięcie oczu, następnie chowamy jedną kartę. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu której karty brakuje.
- Posłuchaj tematycznych piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng&feature=emb_title
„I love my Mommy”
https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo
„Happy Mother’s Day”
https://www.youtube.com/watch?v=ca9rptz0mDI&feature=emb_title
„Mother’s Day song”
https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k
„Hugs and Kisses”
https://www.youtube.com/watch?v=eXIR4zlhOKU&feature=emb_title
„On Mother’s Day”
- Posłuchaj historyjki https://www.youtube.com/watch?v=lUmLFEs7yjU „My Mom”
- Wykonaj laurkę dla Mamy:
„Eat
what’s good for you”
Kontynuujemy temat jedzenia
- Zad. 1. Powiedz: Listen and circle. (posłuchaj i zakreśl). Podnieś zieloną kredkę i powiedz: It’s good for you ( To jest dobre dla Ciebie) , a następnie czerwoną kredkę i powiedz: It’s bad for you. (To jest złe dla Ciebie). Wyjaśnij że dziecko powinno wysłuchać nagrania i zakreślić na zielono te produkty, które są zdrowe, i na czerwono te, które nie są dla nas dobre, gdy jemy ich za dużo.
Odtwórz
pierwsze zdanie i daj dziecku czas na zakreślenie ilustracji
właściwym kolorem. Kontynuuj ćwiczenie, zatrzymując nagranie po
każdym zdaniu. Sprawdź odpowiedzi, prosząc dziecko o podanie
koloru, którym zakreśliło każdy produkt. (nagranie 2.47)
TEKST NAGRANIA:
1 Apples are
good for you.
2 Ice cream
isn’t good for you.
3 Strawberries
are good for you.
4 Chocolate
isn’t good for you.
5 Oranges are
good for you.
6 Jam isn’t
good for you.
7 Pears are
good for you.
8 Honey is good
for you
TŁUMACZENIE:
Jabłka są
dobre dla Ciebie.
Lody nie są
dobre dla Ciebie.
Truskawki są
dobre dla Ciebie.
Czekolada nie
jest dobra dla Ciebie.
Pomarańcze są
dobre dla Ciebie.
Dżem nie jest
dobry dla Ciebie.
Gruszki są
dobre dla Ciebie.
Miód jest
dobry dla Ciebie.
Słodycze są
mniej zdrowe od owoców (bo zawierają cukry proste, które są
wrogiem naszych zębów, nie zaspokajają głodu, mogą prowadzić do
różnych chorób, jeśli jemy ich za dużo). Słodycze można jeść
od czasu do czasu i koniecznie należy po nich umyć zęby.
Ciemna czekolada, domowy dżem i lody, zwłaszcza sorbety lub
lody jogurtowe są zdrowsze niż gotowe ciastka czy cukierki
- Zad. 2 Wskaż kolejno obrazki i zapytaj: What’s this? (Co to jest?). Dziecko nazywa produkty. Powiedz: Draw and colour (Dorysuj i pokoloruj) i posługując się przykładem, pokaż, że dziecko powinno dorysować brakujące połówki produktów i odpowiednio je pokolorować.
Kiedy dzieci
skończą rysunki, powiedz: Listen. Odtwórz
Kiedy dziecko
skończy rysunki, powiedz: Listen. (Posłuchaj). Odtwórz
nagranie rymowanki i poproś dziecko, aby wskazywało właściwe
produkty. Następnie poproś dziecko, by powtarzało za nagraniem.
Odtwórz nagranie, zatrzymując je co dwie linijki i prosząc
dziecko o powtórzenie. ( nagranie 2.48)
TEKST NAGRANIA:
Apples, apples,
Red and green,
too.
Strawberries
and oranges
Are good for
you!
Chocolate, ice
cream
And jam, too.
They are NOT
Good for you!
Zad. 3. Wskaż zieloną tacę
i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s good
for you. (To jest dobre dla Ciebie) Wskaż czerwoną tacę
i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s bad
for you. (To jest złe dla Ciebie). Powiedz: Draw and
colour. (Narysuj i pokoloruj). Wyjaśnij, że zadaniem dziecka
jest narysowanie zdrowego produktu na zielonej tacy i niezdrowego
produktu na czerwonej tacy.
NAGRANIA:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz