poniedziałek, 25 maja 2020

Uwaga J. angielski


25.05 – 29.05
Happy Mother’s Day”
Pierwszym tematem zajęć będzie obchodzony 26.05 Dzień Mamy
  1. Słownictwo:
heart – serce,
hug – ściskać, uścisk
gift- prezent
flowers – kwiaty
I love you – Kocham Cię
Happy Mother’s Day – Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy
Kiss – całus, całować
Mummy – Mamusia

Karty obrazkowe:

3 zabawy z kartami obrazkowymi:


  1. Rozkładamy karty obrazkowe i wspólnie powtarzamy dane słowa. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i w tym czasie zamieniamy miejscami dwa obrazki. Prosimy dziecko  o otworzenie oczu i pytamy je jakie obrazki zmieniły swoje  miejsce. Dzieci poprawiają kolejność kart.
  2. Pokazujemy dziecku szybko kartę i chowamy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co widziało na obrazku.
  3. Prosimy dziecko o zamknięcie oczu, następnie chowamy jedną kartę. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu której karty brakuje.


  1. Posłuchaj tematycznych piosenek:


  1. Posłuchaj historyjki https://www.youtube.com/watch?v=lUmLFEs7yjU „My Mom”
  2. Wykonaj laurkę dla Mamy:

Eat what’s good for you”
Kontynuujemy temat jedzenia
  1. Zad. 1. Powiedz: Listen and circle. (posłuchaj i zakreśl). Podnieś zieloną kredkę i powiedz: It’s good for you ( To jest dobre dla Ciebie) , a następnie czerwoną kredkę i powiedz: It’s bad for you. (To jest złe dla Ciebie). Wyjaśnij że dziecko powinno wysłuchać nagrania i zakreślić na zielono te produkty, które są zdrowe, i na czerwono te, które nie są dla nas dobre, gdy jemy ich za dużo.
Odtwórz pierwsze zdanie i daj dziecku czas na zakreślenie ilustracji właściwym kolorem. Kontynuuj ćwiczenie, zatrzymując nagranie po każdym zdaniu. Sprawdź odpowiedzi, prosząc dziecko o podanie koloru, którym zakreśliło każdy produkt. (nagranie 2.47)


TEKST NAGRANIA:
1 Apples are good for you.
2 Ice cream isn’t good for you.
3 Strawberries are good for you.
4 Chocolate isn’t good for you.
5 Oranges are good for you.
6 Jam isn’t good for you.
7 Pears are good for you.
8 Honey is good for you

TŁUMACZENIE:
Jabłka są dobre dla Ciebie.
Lody nie są dobre dla Ciebie.
Truskawki są dobre dla Ciebie.
Czekolada nie jest dobra dla Ciebie.
Pomarańcze są dobre dla Ciebie.
Dżem nie jest dobry dla Ciebie.
Gruszki są dobre dla Ciebie.
Miód jest dobry dla Ciebie.

Słodycze są mniej zdrowe od owoców (bo zawierają cukry proste, które są wrogiem naszych zębów, nie zaspokajają głodu, mogą prowadzić do różnych chorób, jeśli jemy ich za dużo). Słodycze można jeść od czasu do czasu i koniecznie należy po nich umyć zęby. Ciemna czekolada, domowy dżem i lody, zwłaszcza sorbety lub lody jogurtowe są zdrowsze niż gotowe ciastka czy cukierki

  1. Zad. 2 Wskaż kolejno obrazki i zapytaj: What’s this? (Co to jest?). Dziecko nazywa produkty. Powiedz: Draw and colour (Dorysuj i pokoloruj) i posługując się przykładem, pokaż, że dziecko powinno dorysować brakujące połówki produktów i odpowiednio je pokolorować.
Kiedy dzieci skończą rysunki, powiedz: Listen. Odtwórz
Kiedy dziecko skończy rysunki, powiedz: Listen. (Posłuchaj). Odtwórz nagranie rymowanki i poproś dziecko, aby wskazywało właściwe produkty. Następnie poproś dziecko, by powtarzało za nagraniem. Odtwórz nagranie, zatrzymując je co dwie linijki i prosząc dziecko o powtórzenie. ( nagranie 2.48)

TEKST NAGRANIA:

Apples, apples,
Red and green, too.
Strawberries and oranges
Are good for you!
Chocolate, ice cream
And jam, too.
They are NOT Good for you!
Zad. 3. Wskaż zieloną tacę i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s good for you. (To jest dobre dla Ciebie) Wskaż czerwoną tacę i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s bad for you. (To jest złe dla Ciebie). Powiedz: Draw and colour. (Narysuj i pokoloruj). Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest narysowanie zdrowego produktu na zielonej tacy i niezdrowego produktu na czerwonej tacy.
NAGRANIA:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz