poniedziałek, 18 maja 2020

Język angielski


18.05 - 22.05
I’m hungry !” – a story
Dziś posłuchamy sobie historyjki obrazkowej oraz porozmawiamy o ulubionych produktach spożywczych.
  1. Zaczniemy od przypomnienia sobie słownictwa z poprzedniego tygodnia. Pomoże Nam w tym ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=2FPbpE6i8dc
  2. Zał. 1
Wskaż obrazek 1. Powiedz: There are three witches in the story ( Na obrazku widzimy trzy wiedźmy). Zapytaj: What colour are their costumes? (green, dark blue, black). (Jakiego koloru są ich kostiumy?) Następnie pokaż dziecku resztę obrazków i zapytaj: What happens in the story? (Co się wydarzy w historyjce?) i poproś dziecko, aby odgadywało po polsku, co wydarzy się w historyjce. Wysłuchaj odpowiedzi, ale nie potwierdzaj ich ani im nie zaprzeczaj. Pokaż zwrot I’m hungry, (Jestem głodna) łapiąc się za brzuch.
Powiedz: Listen and point ( Posłuchaj i wskaż ). Wyjaśnij po polsku, że zadaniem dziecka jest słuchanie nagrania i wskazanie wymienianych artykułów spożywczych na obrazkach. Odtwórz nagranie. (nagranie 2.40)
TEKST NAGRANIA
Colin: Hey, Bugs team! Let’s watch a film.
Bugs: Great idea!
Obrazek 1
Sue: I’m hungry!
Mia: Me too!
Jo: I know! Let’s make a giant ice cream!
Sue and Mia: Great idea!
Obrazek 2
Jo: Do you like oranges, Sue?
Sue: Yes, I do, yummy!
Jo: Do you like strawberries,
Mia? Mia: Yes, I do, yummy!
Jo: Ready?
Jo, Sue and Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 3
Sue: Do you like jam, Mia?
Mia: No, I don’t, yuk!
Sue: Do you like chocolate, Jo?
Jo: Yes, I do, yummy!
Sue: Ready?
Jo, Sue and Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 4
Jo: Look! It’s a giant ice cream with strawberries, oranges and lots of chocolate!
Sue and Mia: Let’s eat! Yummy!


  1. Zał. 2 Wskaż artykuły spożywcze na obrazku i zapytaj: What food do the witches like? (Jakie produkty lubią wiedźmy?) Circle and draw. (Zakreśl i narysuj je w pucharku?). Kiedy dziecko skończy pracę, zapytaj: What do the witches like? ( Co lubią wiedźmy?)
Zad. 3 Wskaż kontury artykułów spożywczych na ilustracji i zapytaj: What’s this? (Co to jest?) Powiedz: Colour the food which you like.(Pokoloruj produkty ,które lubisz).


Do you like pears?”


  1. Nowe produkty spożywcze:

                                 Honey






                                       
                   


           Pears



  1. Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=1CEUzORyalc „Do you like juice?”
  2. Zał.3 Wskaż pierwszego węża na ilustracji i powiedz: It’s a snake. (To jest wąż). Zapytaj: How many snakes can you see? (Ile węży widzisz?) . What colours are they? (Jakiego są koloru?) Powiedz: The snakes like fruits and sweets. (Węże lubią owoce i słodycze). Match the snakes and the food. Posługując się przykładem, wyjaśnij, że dziecko powinno odgadnąć, co zjadły węże, i połączyć je z odpowiednimi produktami.
Wskaż postaci i zapytaj: How many witches can you see? (Ile wiedźm widzisz?) What colour costumes have they got? (Jakiego koloru są ich kostiumy?)
Odczytaj imiona czarownic na głos.
Powiedz: Listen and draw the food (Posłuchaj i narysuj produkt spożywczy) i wskaż przykład – słoik miodu w ręce pierwszej czarownicy. Wyjaśnij, że czarownice są umieszczone na rysunku w takiej samej kolejności, w jakiej się wypowiadają w rymowance. Odtwórz rymowankę, zatrzymując ją po słowie too.
Dziecko koloruje słoik z miodem i rysuje gruszki nad drugą ręką pierwszej czarownicy. Kontynuuj ćwiczenie z kolejnymi czarownicami, zatrzymując nagranie po słowie too i dając dziecku czas na rysowanie. Zapytaj dziecko, jakie produkty narysowało w rękach czarownic.
Sue: honey and pears.
Mia: apples and chocolate,
Jo: oranges and strawberries.
Powiedz: Listen and say the chant. Odtwórz nagranie ponownie i zachęć dziecko, aby mówiły rymowankę i wskazywały narysowane produkty.
RYMOWANKA:
Do you like honey? Yes I do! I like honey and pears, too!
Do you like apples?
Yes, I do! I like apples and chocolate, too!
Do you like oranges?
Yes, I do! I like oranges and strawberries, too!
Yummy, yummy, yummy, yum, yum, yum!

PIOSENKI ZWIĄZANE Z JEDZENIEM:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM „Do you like lasagna milkshakes?”

KARTY PRACY:
ZAŁĄCZNIKI DO LEKCJI:
NAGRANIA:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz