18.05 - 22.05
„I’m
hungry !” – a story
Dziś posłuchamy
sobie historyjki obrazkowej oraz porozmawiamy o ulubionych produktach
spożywczych.
- Zaczniemy od przypomnienia sobie słownictwa z poprzedniego tygodnia. Pomoże Nam w tym ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=2FPbpE6i8dc
- Zał. 1
Wskaż obrazek
1. Powiedz: There are three witches in the story ( Na
obrazku widzimy trzy wiedźmy). Zapytaj: What colour are their
costumes? (green, dark blue, black). (Jakiego koloru są
ich kostiumy?) Następnie pokaż dziecku resztę obrazków i
zapytaj: What happens in the story? (Co się wydarzy w
historyjce?) i poproś dziecko, aby odgadywało po polsku,
co wydarzy się w historyjce. Wysłuchaj odpowiedzi, ale nie
potwierdzaj ich ani im nie zaprzeczaj. Pokaż zwrot I’m hungry,
(Jestem głodna) łapiąc się za brzuch.
Powiedz: Listen
and point ( Posłuchaj i wskaż ). Wyjaśnij po polsku, że
zadaniem dziecka jest słuchanie nagrania i wskazanie
wymienianych artykułów spożywczych na obrazkach. Odtwórz
nagranie. (nagranie 2.40)
TEKST NAGRANIA
Colin: Hey,
Bugs team! Let’s watch a film.
Bugs: Great
idea!
Obrazek 1
Sue: I’m
hungry!
Mia: Me too!
Jo: I know!
Let’s make a giant ice cream!
Sue and Mia:
Great idea!
Obrazek 2
Jo: Do you like
oranges, Sue?
Sue: Yes, I do,
yummy!
Jo: Do you like
strawberries,
Mia? Mia: Yes,
I do, yummy!
Jo: Ready?
Jo, Sue and
Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 3
Sue: Do you
like jam, Mia?
Mia: No,
I don’t, yuk!
Sue: Do you
like chocolate, Jo?
Jo: Yes, I do,
yummy!
Sue: Ready?
Jo, Sue and
Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 4
Jo: Look! It’s
a giant ice cream with strawberries, oranges and lots of chocolate!
Sue and Mia:
Let’s eat! Yummy!
- Zał. 2 Wskaż artykuły spożywcze na obrazku i zapytaj: What food do the witches like? (Jakie produkty lubią wiedźmy?) Circle and draw. (Zakreśl i narysuj je w pucharku?). Kiedy dziecko skończy pracę, zapytaj: What do the witches like? ( Co lubią wiedźmy?)
Zad. 3 Wskaż
kontury artykułów spożywczych na ilustracji i zapytaj: What’s
this? (Co to jest?) Powiedz: Colour the food which you
like.(Pokoloruj produkty ,które lubisz).
„Do
you like pears?”
- Nowe produkty spożywcze:
Honey
Pears
- Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=1CEUzORyalc „Do you like juice?”
- Zał.3 Wskaż pierwszego węża na ilustracji i powiedz: It’s a snake. (To jest wąż). Zapytaj: How many snakes can you see? (Ile węży widzisz?) . What colours are they? (Jakiego są koloru?) Powiedz: The snakes like fruits and sweets. (Węże lubią owoce i słodycze). Match the snakes and the food. Posługując się przykładem, wyjaśnij, że dziecko powinno odgadnąć, co zjadły węże, i połączyć je z odpowiednimi produktami.
Wskaż postaci
i zapytaj: How many witches can you see? (Ile wiedźm
widzisz?) What colour costumes have they got? (Jakiego
koloru są ich kostiumy?)
Odczytaj imiona
czarownic na głos.
Powiedz: Listen
and draw the food (Posłuchaj i narysuj produkt spożywczy)
i wskaż przykład – słoik miodu w ręce pierwszej
czarownicy. Wyjaśnij, że czarownice są umieszczone na rysunku
w takiej samej kolejności, w jakiej się wypowiadają
w rymowance. Odtwórz rymowankę, zatrzymując ją po słowie
too.
Dziecko
koloruje słoik z miodem i rysuje gruszki nad drugą ręką pierwszej
czarownicy. Kontynuuj ćwiczenie z kolejnymi czarownicami,
zatrzymując nagranie po słowie too i dając dziecku
czas na rysowanie. Zapytaj dziecko, jakie produkty narysowało
w rękach czarownic.
Sue: honey and
pears.
Mia: apples and
chocolate,
Jo: oranges and
strawberries.
Powiedz: Listen
and say the chant. Odtwórz nagranie ponownie i zachęć
dziecko, aby mówiły rymowankę i wskazywały narysowane
produkty.
RYMOWANKA:
Do you like
honey? Yes I do! I like honey and pears, too!
Do you like
apples?
Yes, I do!
I like apples and chocolate, too!
Do you like
oranges?
Yes, I do!
I like oranges and strawberries, too!
Yummy, yummy,
yummy, yum, yum, yum!
PIOSENKI ZWIĄZANE Z
JEDZENIEM:
- https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM „Do you like lasagna milkshakes?”
- https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho&feature=emb_title „One potato, two potato”,
- https://www.youtube.com/watch?v=XXRiX8W83CA&feature=emb_title „The ants go marching”.
KARTY PRACY:
Zał. 4 Zrób własną
pizze
https://drive.google.com/file/d/1HT223opOZGYlRrVyu5tSAUNST-tV7Xxm/view?usp=sharing
Zał. 5 Zrób własne
spaghetti
https://drive.google.com/file/d/1jdLJds_gtxHVVyWQRXYyKZXRg0OWMt4F/view?usp=sharing
Zał. 6 Kolorowanki
https://drive.google.com/file/d/1MZ5zvSBC5iqJfBiSkTpVvxr1FODmH1gJ/view?usp=sharing
ZAŁĄCZNIKI DO
LEKCJI:
NAGRANIA:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz