środa, 20 maja 2020

Witam Misie i Tygryski w nowym dniu


1. „Kim jest ta pani". Wczoraj prosiłam starszaków, aby odgadli kto mieszka w domu na głoskę „m”, oczywiście wszyscy odgadli, że to mama. A dziś mam zagadkę  dla wszystkich

Kim jest ta pani zgadnijcie moi kochani.
Chorym poprawia poduszki, choć nie jest pielęgniarką,
smaży wspaniale racuszki, choć wcale nie jest kucharką.
Uczy nas różnych robótek, choć nie jest panią ze szkoły.
I ma lekarstwo na smutek, że musisz być przy niej wesoły.
Wkłada mi od niechcenia cukierki w kieszeń fartuszka.
Często spełnia moje życzenia jak dobra wróżka.
A kiedy włoży suknię nową i uśmiech oczy jej rozjaśni
to myślę - może jest królową, która na chwilę wyszła z baśni.
A to jest przecież moja ... mama, tylko rysunek ją pomniejsza,
ale jest prawie taka sama, tylko dużo ładniejsza.

2. Na początek posłuchajcie wiersza Agnieszki Borowieckiej Mama najlepsza na świecie”

Wczoraj w szkole, przed obiadem,
mały Lolo znów wszczął wrzawę.
Stanął dumnie i wywrzeszczał:
„Moja mama jest najlepsza!”

I powstało zamieszanie.
Słychać było głośnie łkanie,
wszyscy przepełnieni trwogą
swoich mam bronią jak mogą.

Kłótnia mogłaby trwać wiecznie,
lecz przyznali ostatecznie:
każda mama - przecież wiecie -
jest najlepsza w całym świecie!!

Rozmowa na temat wiersza, zwrócenie uwagi na poprawne formułowanie zdań. Ćwiczenia słownikowe i gramatyczne
- o co wszczął Lolo wrzawę
- dlaczego dzieci płakały
- jaką decyzję podjęli ostatecznie
- czy zgadzacie się z tymi dziećmi

3. „Co wiem o swojej mamie?” - swobodne wypowiedzi o mamach
- jak ma na imię
- jaki ma kolor włosów, oczu
- jakie lubi potrawy
- jakie zajęcia lubi najbardziej
- jaki wykonuje zawód
- jak lubi wypoczywać
- za co kochacie swoją mamę

4. „Jak pomagam mamie” - zabawa pantomimiczna – rozwijanie wyobraźni twórczej i pomysłowości. Dziecko ruchem przedstawia różne czynność, w której pomaga mamie, a dorosły odgaduje. Następuje zmiana i dorosły pokazuje w czym chciałby, aby dziecko pomogło mamie.

5. Teraz troszkę popracujecie z kartami pracy.

Na początek dzieci młodsze. W kartach pracy cz.2, na str. 53 – rysujcie krawat i apaszkę po śladach, a następnie pięknie je ozdóbcie. U dołu strony znowu macie poprawić krawat i apaszkę po śladach, ale tak, aby każdy z nich był innego koloru. Powiedzcie, komu można wręczyć w prezencie krawat, a komu apaszkę.

Teraz dzieci starsze
W kartach pracy nr 4 na str. 44
Najpierw podzielcie na głoski nazwę każdego obrazka, wyodrębnijcie pierwszą głoskę i z wszystkich pierwszych głosek utwórzcie nazwę prezentów, które otrzymała mama od Ady i Olka, a następnie narysujcie je w rameczkach.
U dołu strony macie dowolną kredką (pisakiem) poprawić po śladzie bez odrywania kredki od kartki

Zróbcie jeszcze ćwiczenie ze str 47
Uważnie się przyglądnijcie obrazkom i powiedzcie, która z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy? Pokolorujcie na każdym obrazku ubrania wyższych osób lub przedmiotów.

U dołu strony
Naklejcie zdjęcia odpowiednich kwiatów (odszukane wśród naklejek) według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty czyli 46.
6. Na zakończenie przypomnijcie sobie piosenkę, której słuchaliście wczoraj, a jeśli potraficie, to ją wspólnie zaśpiewajcie

Piosenka o sprzątaniu domu - https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Na tym kończymy dzisiejsze zajęcia. Czekam na was jutro!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz