1. „Kim jest ta pani". Wczoraj prosiłam starszaków, aby
odgadli kto mieszka w domu na głoskę „m”,
oczywiście wszyscy odgadli, że to mama. A dziś mam zagadkę dla wszystkich
Kim jest ta pani zgadnijcie moi kochani.
Chorym
poprawia poduszki, choć nie jest pielęgniarką,
smaży
wspaniale racuszki, choć wcale nie jest kucharką.
Uczy
nas różnych robótek, choć nie jest panią ze szkoły.
I
ma lekarstwo na smutek, że musisz być przy niej wesoły.
Wkłada
mi od niechcenia cukierki w kieszeń fartuszka.
Często
spełnia moje życzenia jak dobra wróżka.
A
kiedy włoży suknię nową i uśmiech oczy jej rozjaśni
to
myślę - może jest królową, która na chwilę wyszła z baśni.
A
to jest przecież moja ... mama, tylko rysunek ją pomniejsza,
ale
jest prawie taka sama, tylko dużo ładniejsza.
2. Na
początek posłuchajcie wiersza Agnieszki Borowieckiej „Mama
najlepsza na świecie”
Wczoraj
w szkole, przed obiadem,
mały Lolo znów wszczął wrzawę.
Stanął dumnie i wywrzeszczał:
„Moja mama jest najlepsza!”
I powstało zamieszanie.
Słychać było głośnie łkanie,
wszyscy przepełnieni trwogą
swoich mam bronią jak mogą.
Kłótnia mogłaby trwać wiecznie,
lecz przyznali ostatecznie:
każda mama - przecież wiecie -
jest najlepsza w całym świecie!!
mały Lolo znów wszczął wrzawę.
Stanął dumnie i wywrzeszczał:
„Moja mama jest najlepsza!”
I powstało zamieszanie.
Słychać było głośnie łkanie,
wszyscy przepełnieni trwogą
swoich mam bronią jak mogą.
Kłótnia mogłaby trwać wiecznie,
lecz przyznali ostatecznie:
każda mama - przecież wiecie -
jest najlepsza w całym świecie!!
Rozmowa
na temat wiersza,
zwrócenie uwagi na poprawne formułowanie zdań. Ćwiczenia
słownikowe i gramatyczne
-
o co wszczął Lolo wrzawę
-
dlaczego dzieci płakały
-
jaką decyzję podjęli
ostatecznie
-
czy zgadzacie się z tymi dziećmi
3.
„Co wiem o swojej mamie?” -
swobodne wypowiedzi o mamach
-
jak ma na imię
-
jaki ma kolor włosów, oczu
-
jakie lubi potrawy
-
jakie zajęcia lubi najbardziej
-
jaki wykonuje zawód
-
jak lubi wypoczywać
-
za co kochacie swoją mamę
4.
„Jak pomagam mamie” - zabawa
pantomimiczna – rozwijanie wyobraźni twórczej i pomysłowości.
Dziecko ruchem przedstawia różne czynność, w której pomaga
mamie, a dorosły odgaduje. Następuje zmiana i dorosły pokazuje w
czym chciałby, aby dziecko pomogło mamie.
5.
Teraz troszkę popracujecie z
kartami pracy.
Na
początek dzieci młodsze. W
kartach pracy cz.2, na str. 53 – rysujcie krawat i apaszkę po
śladach, a następnie pięknie je ozdóbcie. U dołu strony znowu
macie poprawić krawat i apaszkę po śladach, ale tak, aby każdy z
nich był innego koloru. Powiedzcie, komu można wręczyć w
prezencie krawat, a komu apaszkę.
Teraz
dzieci starsze
W
kartach pracy nr 4 na str. 44
Najpierw
podzielcie na głoski nazwę
każdego obrazka, wyodrębnijcie pierwszą głoskę i z wszystkich
pierwszych głosek utwórzcie nazwę prezentów, które otrzymała
mama od Ady i Olka, a następnie narysujcie je w rameczkach.
U
dołu strony macie dowolną kredką (pisakiem) poprawić po śladzie
bez odrywania kredki od kartki
Zróbcie
jeszcze ćwiczenie ze str 47
Uważnie
się przyglądnijcie obrazkom i powiedzcie, która
z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy?
Pokolorujcie
na każdym obrazku ubrania wyższych osób lub przedmiotów.
U
dołu strony
Naklejcie
zdjęcia odpowiednich kwiatów (odszukane wśród naklejek) według
wzoru (rytmu) z poprzedniej karty czyli 46.
6.
Na
zakończenie przypomnijcie sobie piosenkę, której słuchaliście
wczoraj, a jeśli potraficie, to ją wspólnie zaśpiewajcie
Piosenka o sprzątaniu domu - https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
Na
tym kończymy dzisiejsze zajęcia. Czekam na was jutro!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz