1.„Morze, nasze morze” - to
właśnie o morzu chciałam z wami troszkę porozmawiać.
Przyglądnijcie się na mapę Polski. U samej góry,gdzie jest
niebieska płaszczyzna, to właśnie rozciąga się polskie morze,
które nazywamy Bałtyk.
2. Posłuchajcie teraz szumu
morza „Morza
szum -
https://www.youtube.com/watch?v=B9CE0xeVD1k
. Przyglądnijcie się
jak tworzą się fale na bardzo spokojnym morzu, gdy jest pogoda
burzowa na Bałtyku trwa
sztorm i wówczas fale z ogromną siłą uderzają o brzeg.
-
posłuchajcie jeszcze
raz szumu morza, ale teraz weźcie sobie reklamówkę lub woreczek i
tak nim poruszajcie, aby naśladować szum fal. A
może znajdziecie jakąś muszelkę lub bursztynek.
Zobaczcie
jak one wyglądają
garnek.pl
|
kopalniawiedzy.pl
|
wladek.pl
|
wladek.pl
|
3.
„Bezpieczeństwo
to podstawa, gdy nad morzem jest zabawa”.
Nad
morze na wakacje ludzie najczęściej jadą wypoczywać i wtedy
najwięcej czasu spędzają na plaży, kąpielach w morzu, spacerach
morskim brzegiem. Odpowiedzcie na co powinni wówczas zwracać uwagę,
troszkę
wam podpowiem
-
powinni bezwzględnie wybrać miejsce na plaży gdzie jest ratownik
- odpowiedzcie dlaczego
-
powinni zwracać uwagę na
kolor flag
jaką
wywiesi ratownik / biała
pozwala na kąpiel
w morzu, czerwona
zabrania kąpieli/
- odpowiedzcie dlaczego
-
zabrać ze sobą nakrycie głowy – dlaczego
-
zabrać i używać kremów z filtrem – dlaczego
-
dzieci
powinny zakładać do kąpieli rękawki i koła ratunkowe –
dlaczego
-
dzieci muszą bezwzględnie słuchać rodziców – dlaczego
-
w czasie sztormu nie powinni spacerować po plaży – dlaczego
-
muszą
pamiętać numery alarmowe – dlaczego
-
nie mogą zakopywać śmieci do piasku - dlaczego
4.
„Uwaga
na piranie!” - piranie,
to oczywiście bardzo groźne ryby
Układamy tor z kartek lub gazet, udających kamienie. Dzieci muszą przejść na koniec toru w taki sposób, aby stawać tylko na kamieniach i nie wpaść do wody.
Układamy tor z kartek lub gazet, udających kamienie. Dzieci muszą przejść na koniec toru w taki sposób, aby stawać tylko na kamieniach i nie wpaść do wody.
5.
Przygotowałam
wam ilustracje przedstawiające kutry rybackie służące do połowu
ryb i
niektóre ryby zamieszkujące wody Bałtyku
portalmorski.pl
|
pl.wikipedia.org
|
portalmorski.pl
|
portalmorski.pl
|
portalmorski.pl
|
Fakt.pl
|
pl.wikipedia org
|
wprost.pl
|
6.Nad morzem oprócz małych portów rybackich znajdują się też duże porty, gdzie wpływają ogromne statki przywożące towar i przewożące ludzi. Zobaczcie jaki ogromny jest taki statek
Queen
Elizabeth w Porcie Gdynia
- https://www.youtube.com/watch?v=lT5lsBG9sAg
7. Jeszcze raz posłuchajcie szumu morza Morza szum... na plaży w Jastarni - https://www.youtube.com/watch?v=rBlTrPp16jk i spróbujcie szum morza naśladować głosem szszszsz
8. "Morskie opowieści" - pobawimy się troszeczkę w liczenie
- dzieci młodsze będą przeliczać i porównywać na przygotowanych liczmanach, a wynik powiedzą mamie
-starszaki – oczywiście przeliczają na liczmanach układają działania matematyczne z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych i oczywiście odczytują, a mama sprawdza
*
Ada znalazła na plaży 6
muszelek, a Olek 8
muszelek - które z nich nazbierało więcej muszelek/6<8/
*
Tomek
znalazł 5
bursztynków, a tata dał mu jeszcze 5
bursztynków – ile teraz miał razem bursztynków /
5+5= 10/
*
Kuba zbudował 7
babek
z pisku, ale fala rozburzyła mu 3
babki – ile babek z piasku mu jeszcze zostało 7-3=4
*
Mama zrobi 9
pajacyków,
a wy zrobicie
6
pajacyków – kto z was zrobił mniej pajacyków 9>6
*
Teraz
wy ułóżcie tekst zadania do działań: 3+4=?
, 10-6=? , 5< 7
9.
„Morze
moich marzeń”
- to praca plastyczna, którą myślę wykonacie sami i przyślecie
na naszą wystawę, bo ostatnio na niej bardzo pusto
10.
„Co pływa, a co tonie” - wykonajcie
z rodzicami małą łódeczkę i spróbujcie ją umieścić na wodzie
w dużej misce. Dmuchajcie na nią małym strumieniem powietrza –
jak się zachowuje? Teraz dmuchajcie dużym strumieniem powietrza –
jak się zachowuje? Połóżcie na swojej łódeczce coś lekkiego –
jak się zachowuje? A teraz coś troszkę cięższego i za każdym
razem obserwujcie jak się zachowuje. Kiedy wasza łódeczka zaczyna
tonąć? Rodzic
zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążaniu
np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może
spowodować zatonięcie statku.
Sprawdźcie też jak zachowują się w wodzie inne przedmioty
Sprawdźcie też jak zachowują się w wodzie inne przedmioty
Jutro mamy wolny dzień, bo jest święto Bożego Ciała dlatego nie spotkamy się, ale czekam na was w piątek!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz