środa, 10 czerwca 2020

Dzień dobry dzieciaki!


1.„Morze, nasze morze” - to właśnie o morzu chciałam z wami troszkę porozmawiać. Przyglądnijcie się na mapę Polski. U samej góry,gdzie jest niebieska płaszczyzna, to właśnie rozciąga się polskie morze, które nazywamy Bałtyk.




2. Posłuchajcie teraz szumu morza Morza szum - https://www.youtube.com/watch?v=B9CE0xeVD1k . Przyglądnijcie się jak tworzą się fale na bardzo spokojnym morzu, gdy jest pogoda burzowa na Bałtyku trwa sztorm i wówczas fale z ogromną siłą uderzają o brzeg.
- posłuchajcie jeszcze raz szumu morza, ale teraz weźcie sobie reklamówkę lub woreczek i tak nim poruszajcie, aby naśladować szum fal. A może znajdziecie jakąś muszelkę lub bursztynek.
Zobaczcie jak one wyglądają



garnek.pl
kopalniawiedzy.pl
                                                                           


wladek.pl
wladek.pl
                                           


3. „Bezpieczeństwo to podstawa, gdy nad morzem jest zabawa”. Nad morze na wakacje ludzie najczęściej jadą wypoczywać i wtedy najwięcej czasu spędzają na plaży, kąpielach w morzu, spacerach morskim brzegiem. Odpowiedzcie na co powinni wówczas zwracać uwagę, troszkę wam podpowiem
- powinni bezwzględnie wybrać miejsce na plaży gdzie jest ratownik - odpowiedzcie dlaczego
- powinni zwracać uwagę na kolor flag jaką wywiesi ratownik / biała pozwala na kąpiel w morzu, czerwona zabrania kąpieli/ - odpowiedzcie dlaczego
- zabrać ze sobą nakrycie głowy – dlaczego
- zabrać i używać kremów z filtrem – dlaczego
- dzieci powinny zakładać do kąpieli rękawki i koła ratunkowe – dlaczego
- dzieci muszą bezwzględnie słuchać rodziców – dlaczego
- w czasie sztormu nie powinni spacerować po plaży – dlaczego
- muszą pamiętać numery alarmowe – dlaczego
- nie mogą zakopywać śmieci do piasku - dlaczego

4. „Uwaga na piranie!” - piranie, to oczywiście bardzo groźne ryby
Układamy tor z kartek lub gazet, udających kamienie. Dzieci muszą przejść na koniec toru w taki sposób, aby stawać tylko na kamieniach i nie wpaść do wody.

5. Przygotowałam wam ilustracje przedstawiające kutry rybackie służące do połowu ryb i niektóre ryby zamieszkujące wody Bałtyku


portalmorski.pl
pl.wikipedia.org
                                         


portalmorski.pl
portalmorski.pl
                                   


portalmorski.pl
Fakt.pl





                                                    










                                                      
pl.wikipedia org
                                                     
wprost.pl

    
     











6.Nad morzem oprócz małych portów rybackich znajdują się też duże porty, gdzie wpływają ogromne statki przywożące towar i przewożące ludzi. Zobaczcie jaki ogromny jest taki statek
Queen Elizabeth w Porcie Gdynia - https://www.youtube.com/watch?v=lT5lsBG9sAg


7. Jeszcze raz posłuchajcie szumu morza Morza szum... na plaży w Jastarni - https://www.youtube.com/watch?v=rBlTrPp16jk i spróbujcie szum morza naśladować głosem szszszsz

8. "Morskie opowieści" - pobawimy się troszeczkę w liczenie

- dzieci młodsze będą przeliczać i porównywać na przygotowanych liczmanach, a wynik powiedzą mamie

-starszaki – oczywiście przeliczają na liczmanach układają działania matematyczne z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych i oczywiście odczytują, a mama sprawdza

* Ada znalazła na plaży 6 muszelek, a Olek 8 muszelek - które z nich nazbierało więcej muszelek/6<8/
* Tomek znalazł 5 bursztynków, a tata dał mu jeszcze 5 bursztynków – ile teraz miał razem bursztynków / 5+5= 10/
* Kuba zbudował 7 babek z pisku, ale fala rozburzyła mu 3 babki – ile babek z piasku mu jeszcze zostało 7-3=4
* Mama zrobi 9 pajacyków, a wy zrobicie 6 pajacyków – kto z was zrobił mniej pajacyków 9>6
* Teraz wy ułóżcie tekst zadania do działań: 3+4=? , 10-6=? , 5< 7

9. Morze moich marzeń” - to praca plastyczna, którą myślę wykonacie sami i przyślecie na naszą wystawę, bo ostatnio na niej bardzo pusto

10. „Co pływa, a co tonie” - wykonajcie z rodzicami małą łódeczkę i spróbujcie ją umieścić na wodzie w dużej misce. Dmuchajcie na nią małym strumieniem powietrza – jak się zachowuje? Teraz dmuchajcie dużym strumieniem powietrza – jak się zachowuje? Połóżcie na swojej łódeczce coś lekkiego – jak się zachowuje? A teraz coś troszkę cięższego i za każdym razem obserwujcie jak się zachowuje. Kiedy wasza łódeczka zaczyna tonąć? Rodzic zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążaniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku. 
Sprawdźcie też jak zachowują się w wodzie inne przedmioty


Jutro mamy wolny dzień, bo jest święto Bożego Ciała dlatego nie spotkamy się, ale czekam na was w piątek!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz