1.Powitanie – humoru odgadywanie:
-Witam
wszystkich, którzy wstali „prawą nogą”
są
weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy.
Niech
do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.
-Witam
również tych, którzy wstali „lewą nogą”
są
niewyspani, smutni, źli, zmęczeni.
Niech
udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.
Możemy
być całkiem mali
Lecz
nigdy nie będziemy sami !
2.
Łąka majowa w czterech porach roku, a teraz już
czerwcowa ma różne sekrety, o czym przekonaliście się spacerując
obok niej, bo teraz trudno byłoby wejść do bardzo wysokiej trawy
Przyglądnijcie
się uważnie tym ilustracjom łąki w różnych porach roku i
powiedzcie:
(źeódło Wikipedia.pl)
-
czym różni się łąka w różnych porach roku
-
jaka jest łąka jesienią
-
czy zimą na łące widać trawę, jeśli tak to jaka ona jest
-
w jakiej porze roku łąka jest najbardziej kolorowa
Rośliny na łące - https://www.youtube.com/watch?v=yzlyuHLj37Y
3.
Co dzieje się z trawą, która rośnie na łące, komu ona jest
najbardziej potrzebna, jak myślicie.
źródło:
fotokozia.pl
Przyglądnijcie
się w jaki sposób ludzie przechowują trawę dla zwierząt na zimę.
Najpierw koszą trawę, suszą i przechowują w kopkach, stogach lub balach.
(źródło:
geografia24.pl)
4. „Łąkowe zadania matematyczne” – uważnie posłuchajcie tekstu, a potem odpowiedzcie na pytanie. Młodsze dzieci układają liczmany i dokładnie przeliczają. Starszaki układają liczmany, działania z przygotowanych cyferek i znaków matematycznych zgodnie z tekstem i odczytują odpowiedź
-
dzieci pobiegły na łąkę i spotkały 2 motyle i 4 biedronki –
ile owadów spotkały na łące
-
Ada zobaczyła na łące 9 biedronek 3 z nich wystraszyły się i
odfrunęły – ile biedronek zostało
-
Ada zobaczyła 10 maków a Ola 6 stokrotek, których kwiatów było
więcej
-
w trawie siedziało sobie 5 ślimaczków, ale przypełzały do nich
jeszcze 4 ślimaczki – ile ślimaków było razem
-
Olek zobaczył 7 pszczółek, a Karol 4 ważki – których owadów
było mniej
5.
„Na
wiosennej łące” - myślę,
że już czas troszkę pobawić się, wyobraźcie sobie, że
jesteście na wiosennej łące z
Pipi Pończoszanką i
spróbujcie wykonać wszystkie zaproponowane wam ćwiczenia,
postarajcie się też zachować tempo tych ćwiczeń
możecie
je
śmiało
wykorzystać jako rozgrzewkę
przed różnego rodzaju aktywnością ruchową,
która jak pamiętacie jest bardzo ważna do waszego prawidłowego rozwoju:
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
6.
Znajdź 5 różnic na ilustracjach – nazwij
je
W wolnej chwili możecie oglądnąć sobie bajkę " Pszczółka Maja - Ślimak w tarapatach"
Na tym zakończymy dzisiejsze zajęcia i czekam na was jutro!!
https://vod.tvp.pl/video/pszczolka-maja,slinek-w-tarapatach,37375794
Na tym zakończymy dzisiejsze zajęcia i czekam na was jutro!!
Nie zapomnijcie kliknąć w Pajacyka!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz