poniedziałek, 15 czerwca 2020

Dzień dobry dzieci!


Witajcie moi kochani

1.Na początek kilka ciekawostek z życia przedszkolaków, może rozpoznacie z jakiego przedszkola?


                                 



                                       

  
                                                    


                               


Oczywiście wszyscy rozpoznali, że to nasze przedszkole i nasze zabawy. W poprzednim tygodniu planowaliście swoje wakacje. Na pewno wszyscy bardzo się cieszyli, ,ze mogą odpocząć z mamą i tatą. Nawet planowaliście, którą swoją zabawkę ze sobą zabierzecie, ale czy ktoś z was zastanowił się, co myślą o wakacjach zabawki? No to posłuchajcie .

2.Zabawkowe smutki – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej

Zabawki, podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje.
Znowu lato – westchnęła lalka Emilka – i, jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu
tak cicho. Będę tęsknić za dziećmi.
Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. – Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na
mnie. Jakiś rozrabiaka wyrwał mi rękę.
Nie jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka.
A ja tam lubię wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc.
Cisza, spokój… – powiedział miś Łatek i pogłaskał się po naderwanym uchu. – Może ktoś mi je
w końcu przyszyje.
Tak, tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę odnaleźć mojego kółka
zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady.
Coś nas uwiera – westchnęły chórem klocki, ledwie wystając z wielkiego pudła. – Może to
właśnie twoje kółko? Mógłbyś je w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz!
Lubię dzieci. Lubię, jak mnie biorą do swoich rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał
zajączek Kłapek. – Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola.
Okropnie się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala tylko raz na mnie spojrzała
i już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.
A mnie Ania woziła w wózeczku – Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy Krzyś wyrwał
mi rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się nie udało.
A z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie najechałem na klocek. Kiedy
dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek
dał mu mnie do zabawy. I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieci
uśmiech na twarzach.
I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek.
Ja też wolę jeździć po torach, gdy słyszę dziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała
przeciągle i pojechała dalej.
Mam nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy wesoło bawić się z dziećmi –
odezwał się po chwili zastanowienia misio. – A może dostanę całkiem nowe ucho i będzie ładniejsze
od tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. – Chciałbym, żeby było w kratkę!
Na pewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć. Spójrz na mnie – powiedziała
lalka Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę.
Będzie dobrze – zawołał pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły
oraz energię na cały przyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy się nudzić od września.
Na pewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły.

Misio i inne zabawki też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni
fiknął koziołka i usnął przytulony do zajączka.

3.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania młodsze dzieci mogą też otworzyć sobie książeczki na str 78/79 i odpowiedzieć na pytania na podstawie ilustracji w książce.

- co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?
- czy zabawki gniewały się na dzieci
- o czym marzyły zabawki
- za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie tęsknić w czasie wakacyjnej
przerwy?

4. „O jakiej zabawce myślę?” - odnajdywanie zabawki po opisie słownym. Najpierw ktoś dorosły będzie zadawał zagadkę wam, a potem zamienicie się rolami i to wy będziecie opisywać, a dorosły zgadywał. Odgadywanie, jakie ważne informacje chciałaby zabawka przekazać dzieciom

5. „Ćwiczę z misiem” - myślę, że nadszedł czas na zabawę z waszą ulubioną maskotką może to być miś lub inna maskotka

Zadanie 1: Przeplataniec z misiem
Dziecko przekłada misia pod kolanami. Leży na plecach, przekłada misia pod plecami i nad brzuchem.

Zadanie 2: „Kołyska dla misia”
Ćwiczenia stóp i mięśni brzucha: dziecko siada podpiera się z tyłu rękami bierze swojego misia między stopy i robi swojemu misiowi huśtawkę kołysząc go do góry i na dół

Zadanie 3: „Spacer z misiem”
Kładzie misia na głowie i nie trzymając go rękami idzie dookoła pokoju
Wkłada misia pod brodę ręce wyciąga w bok i idzie w drugą stronę po pokoju

Zadanie 4:
Rzut do celu - dziecko trafia woreczkiem do obręczy lub pudełka, wspólne liczenie z
misiem ilości trafień

Część końcowa:„Taniec z misiem"
Ćwiczenia uspakajające: - swobodna improwizacja ruchowa przy spokojnej muzyce.
Relaks: dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce relaksacyjnej wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.

Kołysanka czułych słów” - https://www.youtube.com/watch?v=-2WNMtkQxCs


6. „Moja ulubiona zabawka” to praca plastyczna, którą możecie wykonać w dowolnej technice wg waszej wyobraźni

Czekam na wasze prace i myślę, że spotkamy się jutro!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz