Witajcie
moi kochani
1.Na
początek kilka ciekawostek z życia przedszkolaków, może
rozpoznacie z jakiego przedszkola?
2.Zabawkowe
smutki – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej
Zabawki,
podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje.
–
Znowu
lato – westchnęła lalka Emilka – i, jak co roku, za kilka dni
zrobi się w przedszkolu
tak
cicho. Będę tęsknić za dziećmi.
–
Łatwo
ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. – Masz wszystkie ręce i
nogi. A ja? Popatrz na
mnie.
Jakiś rozrabiaka wyrwał mi rękę.
– Nie
jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka.
– A
ja tam lubię wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko,
a wieczorem księżyc.
Cisza,
spokój… – powiedział miś Łatek i pogłaskał się po
naderwanym uchu. – Może ktoś mi je
w
końcu przyszyje.
–
Tak,
tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę
odnaleźć mojego kółka
–
zawołała
wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady.
– Coś
nas uwiera – westchnęły chórem klocki, ledwie wystając z
wielkiego pudła. – Może to
właśnie
twoje kółko? Mógłbyś je w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz!
–
Lubię
dzieci. Lubię, jak mnie biorą do swoich rączek i patrzą na mnie z
zachwytem – dodał
zajączek
Kłapek. – Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz
trafiłem do przedszkola.
Okropnie
się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala
tylko raz na mnie spojrzała
i
już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.
– A
mnie Ania woziła w wózeczku – Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz
po tym, gdy Krzyś wyrwał
mi
rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale
jej się nie udało.
– A
z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie
najechałem na klocek. Kiedy
dzieci
mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. A na dodatek, gdy
Pawełek płakał, to Maciek
dał
mu mnie do zabawy. I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest,
gdy wywołujemy u dzieci
uśmiech
na twarzach.
– I
jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek.
– Ja
też wolę jeździć po torach, gdy słyszę dziecięce głosy –
wyszeptała kolejka, zagwizdała
przeciągle
i pojechała dalej.
– Mam
nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy wesoło
bawić się z dziećmi –
odezwał
się po chwili zastanowienia misio. – A może dostanę całkiem
nowe ucho i będzie ładniejsze
od
tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. –
Chciałbym, żeby było w kratkę!
– Na
pewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć.
Spójrz na mnie – powiedziała
lalka
Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę.
–
Będzie
dobrze – zawołał pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w
cierpliwość i zebrać siły
oraz
energię na cały przyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy
się nudzić od września.
– Na
pewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły.
Misio
i inne zabawki też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach.
Pajacyk po raz ostatni
fiknął
koziołka i usnął przytulony do zajączka.
3.Rozmowa
kierowana na podstawie opowiadania młodsze
dzieci mogą też otworzyć sobie książeczki na str 78/79
i
odpowiedzieć
na pytania na podstawie ilustracji
w książce.
-
co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i
wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?
-
czy zabawki gniewały się na dzieci
-
o czym marzyły zabawki
-
za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie
tęsknić w czasie wakacyjnej
przerwy?
4.
„O jakiej zabawce myślę?”
- odnajdywanie
zabawki po opisie słownym. Najpierw
ktoś dorosły będzie zadawał zagadkę wam, a potem zamienicie się
rolami i to wy będziecie opisywać, a dorosły zgadywał.
Odgadywanie, jakie ważne informacje chciałaby zabawka
przekazać dzieciom
5.
„Ćwiczę
z misiem” - myślę,
że nadszedł czas na zabawę z waszą ulubioną maskotką może
to być miś lub inna maskotka
Zadanie
1: Przeplataniec
z misiem
Dziecko
przekłada misia
pod kolanami. Leży na plecach, przekłada misia
pod plecami i nad brzuchem.
Zadanie
2:
„Kołyska
dla misia”
Ćwiczenia
stóp i mięśni brzucha: dziecko siada podpiera się z tyłu rękami
bierze swojego misia między stopy i robi swojemu misiowi huśtawkę
kołysząc go do góry i na dół
Zadanie
3:
„Spacer
z misiem”
Kładzie misia na głowie i nie trzymając go rękami idzie dookoła pokoju
Kładzie misia na głowie i nie trzymając go rękami idzie dookoła pokoju
Wkłada
misia pod brodę ręce wyciąga w bok i idzie w drugą stronę po
pokoju
Zadanie
4:
Rzut do celu - dziecko trafia woreczkiem do obręczy lub pudełka, wspólne liczenie z misiem ilości trafień
Rzut do celu - dziecko trafia woreczkiem do obręczy lub pudełka, wspólne liczenie z misiem ilości trafień
Część
końcowa:„Taniec z
misiem"
Ćwiczenia uspakajające: - swobodna improwizacja ruchowa przy spokojnej muzyce.
Relaks: dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce relaksacyjnej wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.
Ćwiczenia uspakajające: - swobodna improwizacja ruchowa przy spokojnej muzyce.
Relaks: dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce relaksacyjnej wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.
„Kołysanka czułych słów” - https://www.youtube.com/watch?v=-2WNMtkQxCs
6. „Moja ulubiona zabawka” to praca plastyczna, którą możecie wykonać w dowolnej technice wg waszej wyobraźni
Czekam na wasze prace i myślę, że spotkamy się jutro!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz