poniedziałek, 8 czerwca 2020

Dzień dobry w nowym dniu!!


Dzień dobry!! Witam wszystkie Misie i Tygryski! 
Myślę, że świetnie wypoczęliście w te piękne wolne dni. Nabraliście siły do dalszej pracy, dlatego od razu zaczniemy od zagadki.

1. Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie? …….
(W A K A C J E)

Powiedzcie słowo wakacje wesoło, a teraz smutno, może troszkę ze zdziwieniem – które najbardziej wam się podobało?
To teraz młodsze dzieci podzielą to słowo na sylaby, a starszaki najpierw na sylaby, a potem na głoski

2. Oczywiście, ten miły dla was czas zbliża się do was wielkimi krokami. Wiemy, że w czasie wakacji wielu ludzi na odpoczynek wyjeżdża ze swoich miejscowości. Jedni zwiedzają Polskę inni wyjeżdżają za granicę i zwiedzają różne kraje. Posłuchajcie jak Olek i Ada będą spędzać swoje wakacje.

Opowiadanie Olek i Ada ,,Wakacje'', czyta Tadeusz Dylawerski. - https://www.youtube.com/watch?v=wyvg6uS4gFQ


3. Odpowiedzcie na pytania:
- gdzie wybierał się z rodzicami Bartek
- gdzie będą spędzać wakacje Olek i Ada
- w jaki sposób będą spędzać wakacyjny czas z dziadkami
- co będą zwiedzać z dziadkiem i babcią
- czy myślicie, że to będą wesołe i ciekawe wakacje
- jak wy chcielibyście spędzić swoje wakacje

4. My wybierzemy się teraz na wycieczkę rowerową – jeśli chcecie możecie bawić się przy muzyce, ale jeśli wolicie może to być zabawa tylko przy opowieści mamy. Rodzinny spacer(Natalia Łasocha)

Rodzina wybrała się na długi spacer. Rodzice zdecydowali, że wszyscy pojadą rowerami (dzieci kładą się na plecach i unoszą nogi, naśladują pedałowanie). Droga prowadziła pod górę, więc na początku było bardzo ciężko (powoli poruszają uniesionymi nogami, wykonując „rowerki”). Ale za górką pojawił się łagodny zjazd i rowery przyspieszyły (kręcą coraz szybciej). Gdy dojechali na skraj lasu, zsiedli z rowerów i w dalszą drogę wybrali się pieszo. Dzieci biegły, zachwycone leśną ścieżką (biegają po obwodzie koła). Ale najmłodszy brat nagle się rozpłakał (zatrzymują się i stają w rozkroku). Rodzeństwo zaczęło więc go rozśmieszać, robiąc zabawne „a kuku” (wykonują skłony do przodu). Jakież było zdziwienie, gdy w pewnym momencie na ścieżce pojawiły się przewrócone kłody drzew. Trzeba było przejść pod nimi (pełzają po dywanie). A potem przeskoczyć przez niewielki strumyk (skaczą obunóż do przodu). Ścieżka bardzo się zwęziła (idą, stawiając stopę za stopą). Mama powiedziała, że słychać dzięcioła. Wszyscy więc przystanęli i nasłuchiwali to z jednej, to z drugiej strony (stają w rozkroku i robią skręty tułowia). W pewnym momencie las się skończył. Pojawiła się łąka. Trawy były już naprawdę wysokie, więc trzeba było podnosić wysoko nogi (spacerują po kole, wysoko unosząc kolana). Na skraju łąki dzieci oznajmiły, że czas na odpoczynek. Wszyscy więc rozłożyli koc i usiedli (rodzic kładzie na środku zwinięty koc, a dzieci chwytają jego brzeg stopami i rozsuwają na boki; gdy koc zostanie rozłożony, siadają). Nagle wszyscy zaczęli się wiercić (wstają). Ojej! Nogi obsiadły jakieś robaczki, łaskocząc wszystkich po kolei (potrząsają raz jedną, raz drugą nogą). Zaraz potem na niebie pojawiły się chmury i pierwsze krople spadły na ziemię. To był znak, że najwyższa pora wracać (wszyscy wchodzą pod koc i poruszają się po domu).
Rodzina, choć zmęczona, wróciła bardzo zadowolona (rozkładają ponownie koc i leżą na nim przez chwilę).

5. Wspaniałe wakacje to ...... - zastanówmy się, o czym musimy bezwzględnie pamiętać niezależnie czy jesteśmy w lesie, na łące, nad jeziorem, nad morzem czy też w górach. Spróbujcie odpowiedzieć. Już słyszę wasze odpowiedzi:
- o bezpieczeństwie
- o nakryciu głowy
- o odpowiednim ubraniu
- o zachowaniu ciszy
- o niepaleniu ognisk w lesie
- o nie oddalaniu się od dorosłych
- o zachowaniu ostrożności w kontaktach z obcym
- o zapisaniu sobie numerów alarmowych
- o zachowaniu czystości w czasie wypoczynku, ale też podczas pakowania naszego biwaku

6. "Przygody Olka i Ady" - posłuchajcie o czym rozmawiały zwierzęta po wycieczce do lasu Olka i Ady z przedszkolakami, tzn. słuchają młodsze dzieci, a starszaki samodzielnie czytają tekst






- czego obwiały się zwierzęta, gdy zobaczyły przedszkolaków
- jak zachowały się dzieciaki
- czy podobały wam się wypowiedzi zwierząt na temat zachowania dzieci
- jak wy zachowujecie się podczas swoich wycieczek i spacerów


7. Na zakończenie posłuchajcie piosenki „Po łące biega lato” https://miastodzieci.pl/piosenki/po-lace-biega-lato/

I tym miłym akcentem zakończymy na dziś nasze zajęcia, a ja zapraszam was jutro. Życzę wam udanego dnia!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz