Dzień dobry!!!
1. Na dobry
początek dnia zabawcie się w „Skojarzenia”.
Dziś ta zabawa będzie dotyczyła oczywiście łąki. Podam 6
wyrazów związanych z łąką,
a dzieci proszę, aby podały 3
skojarzenia
do tych wyrazów. Podam przykłady skojarzeń, oczywiście dzieci
mogą podać zupełnie inne.
-
ślimak np. skorupka, liść, jest powolny
-
trawa np. kolor zielony, rośnie na łące, piknik
-
biedronka np. kropki, kolor czarny lub czerwony,skrzydła
-
pszczoła np. miód, ul, pyłek
-
zajączek np. długie uszy, skoki, marchewka.
-
kwiatki np. kolorowe, pszczoły, wysokie
Jeśli
dziecko ma jeszcze ochotę można podać inne wyrazy związane z łąką
i dalej szukać skojarzeń.
2. To
już ostatni dzień jak rozmawiamy sobie o łące i jej znaczeniu dla
zwierząt i ludzi.
Przyglądnijcie się
temu obrazkowi i opowiedzcie co na nim widzicie
odpowiedzcie też na
pytania:
- gdzie wybrały się
przedszkolaki
- co robili na łące
- jaką zabawę
wymyślili
- jak wy bawicie się
będąc na łące
- o czym musimy
pamiętać opuszczając łąkę
- dlaczego musimy
zabierać ze sobą śmieci
- policzcie teraz
ile pszczółek jest na obrazku
- jak nazywają się
kwiatki, które mają czerwony kolor
3.
Zapraszam was do opowieści
ruchowej z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem
po łące”
Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
4.
„Łąka i jej mieszkańcy” - rozwiążcie
teraz zagadki: - za
każdą dobrą odpowiedź przyznajcie sobie 1 punkt, możecie położyć
zapałkę, patyczek, zakrętkę
Zielony dywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle. ….. łąka
Co to jest........... siano
Skaczą
po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie…. żaby
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie…. żaby
Ma
dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie…… ślimak
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie…… ślimak
Kolorowe,
pachnące
w ogrodzie czy na łące.
Chętnie je zbieramy,
na bukiet dla mamy. …. kwiatki
w ogrodzie czy na łące.
Chętnie je zbieramy,
na bukiet dla mamy. …. kwiatki
Szarzeje
i niknie w jesieni,
a wiosną na łące znów się zazieleni….. trawa
a wiosną na łące znów się zazieleni….. trawa
Myślę,
że wszystkie zagadki rozwiązaliście – policzcie teraz ile puntów
zdobyliście, a powinno być ich 6
5.
Przypomnijcie sobie jeszcze wierszyk, który uczyliście się
wczoraj „Łąka”
I. Salach -
Łąka
tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy.
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy.
Z
kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad
tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.
6.
„Burza mózgów” - zastanówcie się i odpowiedzcie
komu potrzebna jest łąka
człowiekowi
-
do odpoczynku
-
do obserwacji przyrody
-
źródło tlenu
zwierzętom
-
jako dom
-
jako źródło pokarmu
-
jako miejsce schronienia
7.
Popracujemy teraz z kartami pracy, wszystkie
dzieci poćwiczą troszkę czytanie
-
młodsze z mamą – mama tekst dziecko obrazek
-
starszaki przeczytają tekst same i powiedzą o czym on
opowiadała
8.
W dowolnym czasie możecie sobie posłuchać bajki ekologicznej "Łąkowa
orkiestra" czyta Joanna Jabłczyńska -
https://www.youtube.com/watch?v=0oRJZj6VzEs
Na
tym zakończymy nasze zajęcia. Życzę wam i rodzicom miłego
wypoczynku!!!
Gdyby
jednak okazało się, że pogoda nie pozwoli wam na spacery, to
możecie wykorzystać pomysł na zabawę taty z Patrycją Activități
în carantină - Tatăl Sergiu Ciorescu și fiica Patricia
https://www.facebook.com/watch/?v=564000837558006
Kliknijcie w Pajacyka!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz