piątek, 5 czerwca 2020

Witam was przedszkolaki!!


Dzień dobry!!!

1. Na dobry początek dnia zabawcie się w „Skojarzenia”. Dziś ta zabawa będzie dotyczyła oczywiście łąki. Podam 6 wyrazów związanych z łąką, a dzieci proszę, aby podały 3 skojarzenia do tych wyrazów. Podam przykłady skojarzeń, oczywiście dzieci mogą podać zupełnie inne.
- ślimak np. skorupka, liść, jest powolny
- trawa np. kolor zielony, rośnie na łące, piknik
- biedronka np. kropki, kolor czarny lub czerwony,skrzydła
- pszczoła np. miód, ul, pyłek
- zajączek np. długie uszy, skoki, marchewka.
- kwiatki np. kolorowe, pszczoły, wysokie
Jeśli dziecko ma jeszcze ochotę można podać inne wyrazy związane z łąką i dalej szukać skojarzeń.

2. To już ostatni dzień jak rozmawiamy sobie o łące i jej znaczeniu dla zwierząt i ludzi.

Przyglądnijcie się temu obrazkowi i opowiedzcie co na nim widzicie







odpowiedzcie też na pytania:
- gdzie wybrały się przedszkolaki
- co robili na łące
- jaką zabawę wymyślili
- jak wy bawicie się będąc na łące
- o czym musimy pamiętać opuszczając łąkę
- dlaczego musimy zabierać ze sobą śmieci
- policzcie teraz ile pszczółek jest na obrazku
- jak nazywają się kwiatki, które mają czerwony kolor


3. Zapraszam was do opowieści ruchowej z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.


4. „Łąka i jej mieszkańcy” - rozwiążcie teraz zagadki: - za każdą dobrą odpowiedź przyznajcie sobie 1 punkt, możecie położyć zapałkę, patyczek, zakrętkę

Zielony dywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle. ….. łąka





                                                                     Co to jest........... siano

Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie…. żaby

Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie…… ślimak

Kolorowe, pachnące
w ogrodzie czy na łące.
Chętnie je zbieramy,
na bukiet dla mamy. …. kwiatki
Szarzeje i niknie w jesieni,
a wiosną na łące znów się zazieleni….. trawa

Myślę, że wszystkie zagadki rozwiązaliście – policzcie teraz ile puntów zdobyliście, a powinno być ich 6

5. Przypomnijcie sobie jeszcze wierszyk, który uczyliście się wczoraj Łąka” I. Salach -

Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy.
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.

6. Burza mózgów” - zastanówcie się i odpowiedzcie komu potrzebna jest łąka

człowiekowi
- do odpoczynku
- do obserwacji przyrody
- źródło tlenu

zwierzętom
- jako dom
- jako źródło pokarmu
- jako miejsce schronienia

7. Popracujemy teraz z kartami pracy, wszystkie dzieci poćwiczą troszkę czytanie

- młodsze z mamą – mama tekst dziecko obrazek

- starszaki przeczytają tekst same i powiedzą o czym on opowiadała







8. W dowolnym czasie możecie sobie posłuchać bajki ekologicznej "Łąkowa orkiestra" czyta Joanna Jabłczyńska - https://www.youtube.com/watch?v=0oRJZj6VzEs

Na tym zakończymy nasze zajęcia. Życzę wam i rodzicom miłego wypoczynku!!!

Gdyby jednak okazało się, że pogoda nie pozwoli wam na spacery, to możecie wykorzystać pomysł na zabawę taty z Patrycją Activități în carantină - Tatăl Sergiu Ciorescu și fiica Patricia https://www.facebook.com/watch/?v=564000837558006



Kliknijcie w Pajacyka!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz