czwartek, 28 maja 2020

Dzień dobry dzieci!!


Dzień dobry Przedszkolaki!!

1. Nasza piosenka do gimnastyki to „Najpierw skłon” @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ .

2. Gimnastykę mamy za sobą to teraz porozmawiajmy sobie o naszych kolegach z innych krajów. Wczoraj rozmawialiśmy o kolegach z Afryki, gdzie panuje gorący tropikalny klimat. Przeciwieństwem do gorącego tropikalnego klimatu będzie zimny klimat Grenlandii, w większości gdzie żyją Eskimosi (to popularna nazwa), naprawdę nazywają się Inuici pochodzą z północnej części Stanów Zjednoczonych na Alasce, w Kanadzie i Rosji. Obecnie Eskimosi znajdują się na Grenlandii i północnej części Ameryki Północnej. Mniejsza grupa Eskimosów mieszka na Syberii Wschodniej.
Eskimos żyje w wyjątkowym domu zbudowanym z śniegu zwanym Igloo. To połowa prawdy. Śnieżny domek nazywany jest Igloo. Eskimos nie mieszka jednak w Igloo na zawsze. Jest to tymczasowy dom, budowla z blokami lodowymi z dziurą. Igloo to tymczasowe domy zimowe, które zapewniają Eskimosowi schronienie podczas polowań. 
Stałe domy Inuitów zbudowane są w tym samym stylu co igloo. Domy te wykonane są z drewna, skóry fok i wielorybów. Skóra fok używana jest jako dach, który zapewnia ciepło. Ponadto podczas bardzo krótkich letnich dni Eskimos mieszka w domach wykonanych ze skóry zwierząt. 
Eskimosi noszą sukienki wykonane ze skór zwierząt. Ponieważ klimat zawsze będzie zbyt zimny i mroźny, nie ma różnicy w odzieży między płcią i wiekiem.
Obuwie wykonane jest z wodoodpornej skóry uszczelniającej. Odzież, która jawi się jak długi płaszcz wykonany jest z niedźwiedzia polarnego lub lisa. Podobnie jak kangury, matka małego Eskimosa nosi dziecko w saszetce w futrze. (za fajnepodroze.pl)


                                             


                                                                          




3. Posłuchajcie teraz wiersza „Kolorowy pociąg” S. Daraszkiewicza

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.
Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie stado wołów pasam,
łapię dzikie konie za pomocą lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.
Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Proszę mamę o rozmowę na temat treści wiersza:

- jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu
- jak nazywają się kraje, z których pochodziły
- czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci
- kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni
- jak myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie?
- kto je ryż pałeczkami?
- jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko?
- jak spędza dzień dziecko w Argentynie?
- z czego słynie Francja?
- co można powiedzieć o dziecku z Polski
jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść?
- czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?
- czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

Zwracamy uwagę na to, że dzieci w wierszu są przedstawione w bardzo uproszczony sposób .
W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów, przyjaźń itp.
   
4. Jednak bez względu, czy dzieci mieszkają w gorącym afrykańskim klimacie, czy też zimnym arktycznym, czy mają kolor skóry żółty, czerwony, czy czarny, a może taki jak wy – wszystkie uwielbiają się bawić. My też troszkę się pobawimy, ale tym razem jak dzieci w tureckim przedszkolu, a do tego będą nam potrzebne pałeczki lub łyżki, o które wczoraj prosiłam, wykonane przez was grzechotki i stołeczki dla was i mamy. Jak to wszystko już macie, to zabawimy się z tureckimi kolegami Clap clap Anaokuku ritim ve oyun - https://www.youtube.com/watch?v=vq2FvUVWtaE

6. Po takim odprężeniu i zabawie spokojnie możecie przystąpić do pracy, tym razem z Kartami pracy Nowe przygody Olka i Ady

Młodsze dzieci:
W kartach pracy na str. 56 – uważnie przyglądnijcie się obrazkom i opowiedzcie jak ubrane są dzieci z różnych krajów
Odczytajcie też ile lat mają dzieci: Ada, Diego, Paloma i Kazuo. Które z nich mają tyle samo lat
str. 57
Posłuchajcie rymowanki i imion dzieci, a następnie połączcie dzieci ze sprzętem, z którego korzystały na placu zabaw.
Dokończcie też rysować pośladach

Starszaki;
str.55 – W każdej parze pokolorujcie cięższy przedmiot – możecie najpirw przeprowadzić doświadczenie. U dołu strony dokończcie rysować wagi wg wzoru
str. 56. Opowiedzcie co widzicie na obrazku i odszukajcie przedmioty, rośliny przedstawione u dołu strony – możecie otoczyć pętlą

Trzecie zadanie wykonają wszystkie dzieci: przeczytajcie tekst
Młodsze dzieci – mama słowa dzieci obrazek
Starszaki - przeczytają tekst samodzielnie




6.Na zakończenie możecie posłuchać sobie piosenki „Wszystkie dzieci nasze są” - Majki Jeżowskiej https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
 
A w wolnym czasie zrobić np. Pingwina albo inne zwirzątko


I w tak miłym nastroju żegnam was i czekam jutro na nowe spotkanie!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz